onsdag 17 oktober 2012

Fortfarande sjukstuga

Lyssnar på lillfis som ligger och hostar i sängen. Ikväll vart vi skickade till närakuten av en väldans orolig sköterska på sjukvårdsupplysningen.

Jag ringde för att jag råkat ge lite mycket Ipren till MT. Tidigare har jag gett Alvedon-suppar (såna man stoppar i rumpan) men idag köpte jag Ipren istället. Jag tycker själv ibuprofen funkar bättre när jag har ont eller feber. Nåja, i vilket fall stod det "från 6 månader eller 7 kg" på förpackningen. Gött tänkte jag och gav henne en i eftermiddags när hon var riktigt febrig och hängig. Låg bara i famnen och gnällde (då ska nämnas att hon ALDRIG vill sitta i famnen och mysa annars). Visst tyckte jag den var lite stor, större än alvedon-varianten men men. Sedan upptäcker jag att man ska ge en halv till barn under 2 år... En HALV supp?? Ska "delas med en vass kniv i längsriktningen". Vad är det för puckon som konstruerat det så? Tabletter kan jag förstå, de har ju en delningsrand. Men suppar trodde jag alltid man gav hela.

Jaja, summa summarum ringde jag vårdguiden för att fråga om det var någon fara (det var det inte, men jag ska inte ge mer fören tidigast imorgon) men hon blev väldans bekymrad över att hon haft feber som kommit och gått under fyra dagar så jag skickades till närakuten. Fick tid klockan 18.

Det var världens snabbaste doktorsbesök tror jag (tack och lov). MT hade inte någon infektion i öron eller hals och lät tydligen bra i lungorna, jag var hemma inom en timme.

Så nu hoppas vi att det går över snabbt. Både för Fis och mig själv.

/Ballong-ansiktet-med-ont-i-öronen-och-sjukt-irriternade-täppt-näsa-mamman

1 kommentar:

  1. meeen störigt, alltså konstruktionen
    men skönt att ni fick komma hem snabbt och att det inte var någon infektion

    kram och krya på er
    /Natalie

    SvaraRadera