lördag 27 oktober 2012

Från förkylning till fas

Nu är vi äntligen så gott som friska! Lite hosta kvar hos Fisen men den högst irriternade nästäppan är försvunnen.

Istället har vi med liv och lust kastat oss in i åttamåndersfasen! Första gången jag verkligen märker av en fas på det här sättet. Mycket bottnar nog i hennes oförmåga att sätta sig själv, krypa eller ställa sig upp. Hon sitter superstadigt och går "själv" om hon har stöd från gåvagn, möbler eller mig. Men hon kommer ju absolut ingenstans om jag inte sätter eller ställer henne. Så hon är fortfarande ovanligt orörlig för sin ålder. Vilket håller på att driva henne till vansinne. 30 sekunder på golvet är ungefär nog innan gnääääället börjar. Vissa dagar är absolut ingenting bra. Det gnälls från morgon till kväll.

Jaja, det är en fas och det går ju över. Någon gång lär hon sig att röra på sig. Förhoppningsvis förr snarare än senare för bådas våran skull.

Hon vaknar lite tidigare på mornarna (runt 06-06.30), men sover fram tills dess i ett sträck själv (från 19). Övergången till vintertid i helgen ska bli så himla skojigt!

NOOOOT!

Den som kom på den extremt obegåvade idén med vinter- och sommartid hade då inte småbarn iaf...

Jag tror hon håller på att justera sina dagsovningar från tre till två... Återkommer med uppdatering.

Men annars händer det ju en del roliga saker.
  • Hon kan säga dadada, gagaga, bababa och något som låter som "hej" och "titta"
  • Hon vänder själv blad i kvällsboken
  • Hon klappar händerna (första gången idag! Innan har hon klappat mina händer och sina egna fötter =))
  • Får hon mat på skeden äter hon själv (med varierande kladdgrad)
  • Hon kastar, bankar och slänger grejer all världens väg
Sedan ska hon bli "fotomodell" =) Eventuellt. Om hon har en bra dag när hon ska fotograferas. Ett litet, men väldigt roligt barnklädmärke kom fram på Underbarabarn-mässan och frågade om vi ville ställa upp. Så i början på december så... Vi får väl se hur det blir, men vi får "betalt" i kläder och en CD med proffstagna bilder. Julklappar till släkten - Check =)

5 kommentarer:

  1. Bästa fastipset: Lovebombing!

    Kul med fotomodellandet. :)

    SvaraRadera
  2. klart hon ska bli fotomodell, en sötare onge får man ju leta efter

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med fotografering! Hoppas hon har en bra dag och innan du vet ordet av så har hon kommit på hur man gör för att ta sig opp =)

    SvaraRadera
  4. Så kul med fotograferingen!!! Jag hade blivit löjligt stolt om någon hade frågat mig om jag ville ställa upp med Klara!! Jag hade nog ev startat att blogga igen enbart för att berätta det!!! ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera