söndag 14 oktober 2012

Sjuk Fis

Lillfisen är sjuk.

Hon har varit riktigt rörig på nätterna sista veckan som kulminerade (hoppas jag verkligen) inatt då hon vaknade varannan timme mellan 19-04 för att sedan vakna en gång i halvtimmen tills vi klev upp. Hon har varit kinkig och svårroad sista dagarna också. Så imorse bestämde jag mig för att återigen sluta ge henne mjölk för att se om det blir bättre.

Humöret hennes har varit myyycket bättre idag, men så på eftermiddagen tyckte jag hon kändes lite varm och var väldigt rosig om kinderna. Och visst, 38,3 i feber, snor som rinner, rosslig i halsen, tand nummer två tittar upp, magen är lite i olag.

Liten fis bara hängde i famnen på mig medan jag pratade med mamma i telefon vid halv sex.

Så nu är hon stoppad i säng, på mjölkfri diet och med alvedonsupp i rumpan. Vi hoppas på en lugnare natt för både henne och mig.

3 kommentarer:

  1. Usch då.. Stackars liten. Hoppas hon kryar på sig & att ni får en lugn natt!

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman. Hoppas ni fått sova i natt i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  3. stackars lillan och stackars dig, det är alltid tungt när barnen är sjuka :/

    SvaraRadera