torsdag 4 juli 2013

Jobbijobb

Nästan en hel jobbvecka bakom mig, och det är SÅÅ kul! Jag trivs som fisken i vattnet och timmarna flyger förbi. MT hänger med sin mormor hela dagarna och verkar trivas hon med =)

Men det är klart att det varit lite konstigt för henne. Det har varit gnissligt när jag kommer hem och hon inser att jag varit borta. Men det går fort över. Sedan har hon vaknat tidigare på mornarna igen, någon gång mellan 5 och 6. Igår och förrgår sov hon oroligt på dagarna också, men idag har det varit coolare.

Hennes nya favvo-ord är "bobba" (som i snor-bobba, eller snorkråka eller vad nu alla andra säger). Sedan att bobba låter ganska snarlikt hur hon säger boll gör det lite förvirrat ibland, men men =)

Jag förstår mycket av vad hon säger men jag skulle tippa att det är svårt för andra att haja. Hon äääääääääääälskar cyklar och skor. Vi pratar om cyklar och skor många, många, många gånger varje dag.

Koooooo! (sko alltså, uttalas enligt MT med ett stumt s i början)
Cyssseeeel! (cykel, förstås ;-))

Jag har för övrigt tokfastnat för Downton Abbey och kommer i vanlig ordning kolla på alla avsnitten på en vecka och sedan tycka att det är tråkigt att den är slut!

Har inte skrivit om lägenheten på länge, det har inte hänt så hemskt mycket sedan köket blev klart, men jag hoppas verkligen jag kan hitta en duktig (och hyfsat billig) hantverkare som kan bygga väggen till det som ska bli MTs rum, för jag orkar inte uppbåda kraften att göra det. Så fort det är gjort blir det uppdateringar minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar