torsdag 3 januari 2013

2012 års BÄSTA kapitalmisstag!

Ja, alltså. Ibland lyckas man verkligen tänka HELT FEL. Det är inte jätteofta som det leder till glada överraskningar, men hoppande jesus om inte det här "misstaget" är ett av de bästa jag gjort.

Jag har pusslat och räknat och gjort excel-ark (jag är ett stort fan av Excel, kanske har nämnt det tidigare i bloggen) över mina föräldradagar och sedan juli så jobbar jag 25 % för att dryga ut dagarna. Enligt mina beräkningar skulle mina SGI-dagar räcka till mitten på Juni 2013 och sedan var tanken att mormor ska vara hemma med MT över sommaren så hon kan börja på dagis på hösten 2013. Jag har alltså sedan Juli "bara" tagit ut fyra föräldradagar per vecka.

Nåja, som nämnts i tidare inlägg så hade jag glömt att söka ny FP då jag bara hade ansökt till sista december. När jag är inne på försäkringskassans hemsida och har fyllt i för en ny period (fram till 31 mars) så står det att jag har 113 dagar kvar på SGI-nivå EFTER det.

Men...

Det kan ju inte stämma?

113 dagar är ju, typ 28 VECKOR till om tar ut fyra dagar i veckan... 16 veckor om jag skulle ta ut fullt.

Wow! Jag måste ha räknat fullständigt kapitalfel när jag satt där och räknade i Juni (utmattning? Amningshjärna?).

Vilken j....a, mega-underbar överraskning! Jag som trodde MT skulle behöva var jättemycket på dagis på somrarna och så. Men jag kommer att ha dagar KVAAAAAAR!!

2 kommentarer: