onsdag 16 januari 2013

Dagens insikter

Nummer ett: Jag har till fullo återfått min kropp efter förlossningen. Det vill säga, mina fina gravid/amnings-tuttar har återgått till myggbett igen. Detta upptäcktes, på det något förnerande sättet, genom att jag vid lunch upptäckte att jag satt på mig mitt linne med sån inbyggd topp bak-och-fram och det passade lika bra.

Nummer två: MT blir numer överlycklig varje gång jag går mot microvågsugnen, eftersom det i hennes värld betyder mat. Tragiskt.

Nummer tre: Två nätter med helt ok sömn och lika många dagar med glad istället för ur-irriterad bebis gör väldigt mycket för humöret!

3 kommentarer:

  1. Förlåt. Men jag började faktiskt gapskratta när bakochfram-meningen kom. Det kommer aldrig hända mig. Men jag, som ju slutade amma i julas, har å andra sidan upptäckt att jag varken har amnings- eller vanliga bröst utan någon form av skrynkelpåse i överändan och sedan kommer mina imponerande f-kupor längre ned. Förr var det ju bara att håva in dem (för de har alltid velat migrera söderut) och så såg det snyggt ut i klyftan. Tror vi får göra lite mer täckningsarbete nu för jag ser ut att vara 78 i urringningen :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, alla storlekar har sina problem =)

      Radera
  2. Och förresten - min bebis blir alldeles till sig i trasorna när vattenkokaren börjar låta - för i HENNES värld är det mat. Mitt kaffe är gudomligt intressant om det var det jag gjorde istället för en flaska. Tragiskt var det ja.

    SvaraRadera