torsdag 7 februari 2013

Aktvitetsryck

Idag fick jag ett sånt riktigt aktivitetsryck som jag får med jämna mellanrum. Har ärligt talat inte haft så många sedan MT dök upp men idag tog jag igen det med råge!

Vi ska ju bygga MTs rum i vardagsrummet har jag tillslut kommit fram till. Så köket har renoverats i sakta mak sedan sommaren. Målat tak, väggar, alla skåp och luckor, bytt handtag, målat fogar och snickerier samt lagt golv. Golvet är ett svart-vit-rutigt som man lägger som klistermärken. Kan inte riktigt förklara det bättre. Det är 30*30 cm stora, svarta och vita, rutor av plast med klister på baksidan. Så man drar bort skyddspappret och klistrar (med yttersta noggrannhet) fast dem på det existerande (kräkfärgade) plastgolvet. Köket skulle egentligen behöva rivas ut, nytt trägolv läggas och ett helt nytt kök installeras. Det som finns är från 1987 då huset byggdes och är väldigt slitet. Men nöden är uppfinningarnas moder. Jag har inte råd att köpa ett nytt kök (skulle nog gå på 50-60 000 kronor minst). Då får man piffa det man har.

Nåja, golvet är inte riktigt klart för plattorna tog slut för två veckor sedan och jag har väntat på nya, men idag kom dom! Så idag har jag möblerat om vardagsrummet, burit in köksbord, stolar och matta till köket (de har stått i vardagsrummet tills nu), testat en ny soffplacering, flyttat en sekretär från sovrummet till vardagsrummet och ställt in fåtöljer från vardagsrummet till sovrummet. Jag har lagt lite mer golv och målat Billy-hyllan som inte var riktigt lika vitvit som mitt nymålade, numer extremt viiiitvita kök. Nu är jag heeelt slut!

Måste nog lägga mig snart...

2 kommentarer:

  1. It´s me! Jag skulle bara berätta att jag läser din blogg - ALLA inlägg!! - men jag läser oftast från mobilen och då kan jag inte kommentera! :( Det låser sig på något konstigt sätt - illa, illa!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej gumman! Vi måste höras på riktigt snart! Jag vill ju så gärna komma och hälsa på er också!

      Kram!

      Radera