fredag 15 februari 2013

Packning

Ja, alltså hörrni. Det här med packning når helt nya nivåer när man ska resa med barn...

Jag hoppas MT får ha eget handbagage annars kommer det blir problem. Ny JÄTTEstor resväska inköpt och den har fyllts till bristningsgränsen. Packlistan är en mil lång, men nu tror jag alla kryss är kryssade och alla nässprayer, leksaker, böcker, matmutor, blöjor, ombyten, solskyddsfaktorer och de ungefär 100 miljarder andra sakerna är på plats och redo.

Jag är heeelt slut. Och MT har inte varit piggare hon. Feber hela dagen igår och hela dagen idag. Jag tror det är vaccinet för hon har inga andra symptom.

Begravning idag också. Min morfar. Vi stod inte varandra nära, men det är ändå jobbigt att se mamma och morfars fru vara så ledsna.

Så nu ska jag ta igen mig lite i soffan efter att ha inmundigat en väldigt festlig fredagsmiddag bestående av:

  • Strimlad vitkål och gurka direkt ur burken framför tv:n
  • Efter det en halv avocado (som låg i kylen) på stående fot vid diskbänken där jag inväntade...
  • ...det två ägg som jag skopade i mig, återigen, framför tv:n.
Do I know how to partiiiii.

Men ska man tömma kylen så ska man. Nu har jag iaf godis och det är inte fel det. Kommer nog inte skriva något under vår fantastiska SOLresa. För vi har inget gratis intärnät. 

Hoppas ni får åtminstone hälften så bra två veckor som vi kommer ha!

3 kommentarer:

  1. Njuuuuuuut njuuuut njuuuuuuuuuuuuut! :]

    SvaraRadera
  2. Ha det riktigt riktigt bra nu, vilket ni så klart kommer :-)
    /Sara och Ebba

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa! Njut lite för oss också.

    SvaraRadera