tisdag 12 februari 2013

Ettårskontroll

Idag har vi varit på ettårskontroll, min lill-fis är i vanlig ordning litenliten, men följer sin kurva alldeles perfekt!

Vikt: 8430 gram
Längd: 73 cm
Huvud: 44,2 cm

Hon fick en vaccinationsspruta i vardera lår, stackars MT... Men muta med banan, snutte och såpbubblor så gick det ändå ok. Men veckan har varit busy, busy och jag tror MT har börjat känna av det. Hon har varit ledsen hela dagen lång. Hon vaknade vid 05 och var JÄTTEledsen, lite klapp och ramsa så somnade hon om efter kanske 15 minuter, men sov bara till 06 då hon vaknade igen och den här gången funkade inga ramsor eller klappar, hon var ledsen. Så jag tog över henne till min säng. När jag plockade upp henne ur sängen så riktigt klängde hon fast vid mig och sedan somnade hon bums bredvid mig. Sedan sov hon till halv åtta! 

Under eftermiddagen vart det ledsnare och ledsnare så hon fick alvedon, mormor kom förbi (det gör hon alltid på tisdagar) och nu sover hon som en stock. Får se hur natten går.

Ska luncha med en kollega imorgon och sedan ut i förorten och hämta sandaler, badbyxor och bärsele som vi ska låna till semestern. Men resten av dagen spenderas nog bara hemma.

Jag måste börja packa...

Just det! Mamma tog ju Liv ikväll så jag kunde fixa lite i köket och här kommer så de utlovade bilderna!
Lägg märke till hur smutsiga tapeterna är, man ser alla ställen som lill-tanta som bodde innan mig har haft sina prydnadstallrikar, det var, lätt, 200 hål och 35 krokar (ingen matchade) och knoppar och handtag till skåpen var ett digert ihopplock av diverse porslins- och plastvarianter.





Så efter:



14 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Härligt med fräscht i köket.

    SvaraRadera
  2. Det blev fint. Vad duktig du har varit.

    SvaraRadera
  3. Men guuuud vilken skillnad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! faktiskt. Egentligen behövde ju hela köket slängas ut och ett nytt inköpas. Men det har jag inte råd med. Så det här är budgetvarianten av renovering. Men jag har inte vågat räkna ihop hur mycket det kostade än...

      Radera
  4. Men gud så fint!! Heja! Btw, var har du köpt golvet? lät riktigt smart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta golvet... Det är SUPERsmart! Men ingen verkar fatta det!? Bauhaus har tidigare sålt det, men slutat. Så enda stället jag hittat är Linoleumkompaniet i Stockholm. Märket heter i alla fall Gerflor Design och är tydligen norskt. Kostar ungefär 189-199:-/kvadratmeter. Inte superbilligt alltså, men klart i det nedre segmentet. Dessutom sjukt lätt att lägga (man klipper till kantbitar och så med sax!). Framför allt bygger det nästan ingenting på höjden, om man som jag inte har lust att slita ut hela köket för att kunna lägga golv under spis, kyl/frys osv.

      Radera
  5. Jätte fint och jätte skillnad!.. Och golvet, åh så fint!!

    SvaraRadera
  6. Sketasnyggt!!!
    Vilket hästjobb du gjort. Duktigt!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skaru ha! Ni får väl höra av er om ni behöver lite renoverings/bygg-input ;)

      Radera