söndag 26 maj 2013

Åhå!

Så tar jag äntligen tag i bloggandet igen. Den gruvligt försummade bloggen...

MT har strulat en del med sömnen men (peppar, peppar) så verkar det faktiskt vara på väg åt rätt håll.

Hon dregglar och snorar och jag gissar att det är fler tänder på väg. Inte för att man får titta direkt =)

Det händer en del faktiskt även om man är mitt i vardagen.

Jag har köpt MTs första egna möbel! En sekretär på Myrorna för 150:- som jag sedan stajlat till (färgen och penslarna var betydligt dyrare =))! Vad tycker ni? Jag är rätt nöjd faktiskt! Jag har tagit av underredet så länge, så den blir lite lägre. Det går lätt att skruva på sen, om hon skulle vilja ha den när hon blir äldre också. Tapeten på bakstycket är samma som jag ska sätta i hennes rum när det någon gång blir byggt.



Sedan ska jag på en andra intervju för jobb på torsdag! Villha, villha, villhaaaaaa! Men vi får se, både om dom vill ha mig och om de erbjuder vettig lön. Måste ju försörja fler än mig själv nu för tiden. Och tjänsten är som junior så det är inte säkert att det går ihop med mina lönekrav. Well, well time will tell.

Annars har jag fått SOVMORGON så här på mors dag =) Älskade mamma kom och passade MT när jag var på 30-årskalas igår, sedan sov hon över och tog MT på morgonen. Sååååå sköööööönt!

Som en ny människa.

Om intresseklubben antecknar så vet jag inte om jag skrivit det, men min mens har blivit regelbunden som en klocka sen den kom tillbaka efter graviditet och amning. Typ på timmen. Helt galet! Så nu testar jag med ägglossningsstickor den här månaden för att se när jag har ägglossning och ska så göra några månader framåt. Om den är lika regelbunden den så är det helt fantastiskt. Då behöver jag inte massa hormonella preventivmedel sen. Om jag nu skulle springa på mannen i mitt liv. 

5 kommentarer: