fredag 3 maj 2013

Sjukstuga

Ja, vi har haft lite sjukstuga. Framför allt är jag inte i form. MTs förkylning har äntligen börjat ge med sig. Vilket känns bra för hon började bli väl förtjust i den där hostmedicinen =)

Hon har sovit lite sämre och i kombination med att jag inte är helt hundra så blev det lite mycket och ikväll har mormor ryckt in och sover över så jag får lite sovmorgon imorgon. (Ja, eller iaf kan ligga kvar i sängen lite längre)

Hon har börjat säga grejer också! Hon förstår mycket och har gjort länge, men det enda ord hon egentligen återkommande har sagt är maaaaaammaaaaaaa

Numer säger hon även:
Ka = Katt
Maa = Mjau
Buuu = Muu
Bij = Bil
Jacka
Där
Titta
Öja = blöja
Meja = Mera
Macka

Hmm, hon säger mer men just nu kommer jag inte på vad det är.

Åh! Jag ska på arbetsintervju!! Det känns jätteläskigt och jättespännande. Jag är ju inte riktigt lika attraktiv på arbetsmarknaden längre. Vem vill egentligen anställa en ensamstående mamma med en ettåring? Jag vill ju gärna arbeta 80 % till en början också. Inget av det har jag skrivit i CV:t (naturligtvis), så vi får väl se om jag anses lika "intressant" som han tyckte när vi pratades vid i telefon idag.

Önska mig lycka till!

1 kommentar: