torsdag 30 maj 2013

Jobb eller inte?

Idag har jag varit på en andra intervju för jobbet jag vill ha! Känns lite mer osäkert efter den här, men de lovade i alla fall besked inom en vecka så man behöver inte gå och fundera en evighet.

Dom vet om MT och att hon börjar dagis i mitten på augusti (fast inte att jag är ensammamma, det känns kanske inte som så nödvändigt att berätta just nu). Visade sig att killen hade en pöjk som var 4,5 månad bara.

Jaja, det går som det ska gå =)

MT har lite nya grejer för sig. Hon slänger numer mat på golvet och det finns INGET jag kan göra. Hon bryr sig inte ett smack vad jag än säger eller gör. Inte ens om jag ryter i ordentligt. Hon har fått en fetisch för att plocka bort hårstrån som fastnar på fötter och händer, speciellt i badet. Till och med när det faktiskt inte finns några hårstrån fastklibbade på händerna sitter hon ändå och liksom pillar bort dem och ger dem till mig. Nåt jag brukar göra? Ingen aning?

Hon säger till ibland när hon bajsar. Inte heller något jag på något sätt uppmuntrat eller tränat. Hon bara började i veckan här och nu säger hon till kanske hälften av gångerna. Kanske ska testa att sätta henne på pottan då? Fast för det mesta är det så att säga "a done deal" när hon meddelar sig så...

Hon har börjat slita mig i håret och skratta(!!?) och även fast jag säger "ajaja, sluta MT, det gör ont på mamma" med väldigt sträng röst och tar bort hennes händer hela tiden så bara skrattar hon och fortsätter. Lite irriterande måste jag säga. För det gör ju ont och dessutom sliter hon ju av mitt surt utsparade hår.

Annars sover hon helt plötsligt mycket bättre! Hela nätter för det mesta, fast hon vaknar runt 05.30 på mornarna. Ibland går det att söva om, oftast inte. Men det går ju alltid att gå och lägga sig lite tidigare om man vill ha sina åtta timmars skönhetssömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar