söndag 9 juni 2013

inspirationstorka

Ja, vad ska jag skriva?

Nedräkning inför att börja jobba igen (på gamla jobbet då alltså). 1 juli... Det är sjukt snart. Har nog inte fattat riktigt. Men MT kommer ha det toppen med sin mormor!

Jag tycker hon har växt mycket! Hon har varit ganska mini-liten hela tiden så hon är fortfarande ingen bjässe, men jag skulle tro att hon börjar närma sig tio kilo och hon är en klockren storlek 80 i kläder. Fort gick det också! Helt plötsligt från att kunna ha en del 68:or och alla 74:or till att alla dom kläderna blev för små! Tur att jag har många snälla vänner som donerat kläder, dom har kommit väääl till pass! Sedan har det fått panikshoppats en hel del nytt också, men det är ju lite kul...

Hon har blivit mycket stabilare också. Går riktigt bra nu, sätter sig på huk och reser sig på nolltid. Hon är fortfarande kanske inte den mest grovmotoriska ungen men hon börjar absolut komma ikapp sina polare. Finmotoriken har hon däremot koll på. Äter själv med sked eller gaffel. Absolut en del spill men det blir mindre och mindre hela tiden (ofrivilligt spill alltså. matkastandet är mycket planerat för det mesta). Hon har börjat bygga torn med klossar och lego. Det går väl sådär. Intentionerna är dom rätta men själva genomförandet desto svårare. Då blir det liv i luckan kan jag lova.

Hon sover bättre, sköntskönt. Inte perfekt, men absolut hållbart. Lite senare mornar önskar mamman sig, men än så länge går det ju bra att gå och lägga sig nio om det skulle krisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar