onsdag 19 juni 2013

Midsommar, hejochhå

Denna hajpade högtid då solen skall stråla, vuxna skall skåla och barnen skall vara blomsterprydda och välartade =)

Vi får väl se hur det artar sig. Någon baluns blir det inte tal om för MT och mig. Vi åker till landet med mamma och lite annat folk och tar det lugnt. Förhoppningsvis får MT ut mer av dansandet runt stången i år. Förra året var hon nämligen rätt grinig (jag med för all del) efter dåliga nätter och mycket skrik (som jag minns det iaf).

I år är det en betydligt nöjdare MT och mamma som styr kosan mot idyllen. Vi får väl se hur utsövda alla inblandade är vid återkomsten till storstan =)

Jag har köpt vagnar så det står härliga till förresten! Vagnmissbrukaren i mig har fått sitt lystmäte kan man milt uttrycka det som.

Jag tror iaf jag har hittat den slutliga vagnen för mig och fisan. En Kronan City, jag har bara kört den några dagar, men är heeeelt såld! Rekommenderar den varmt till ALLA! Den är lättrullad, nätt, hög (MT sitter högt alltså), i alla fall MT sitter som en gudinna utan att halka ner det allra minsta, varukorgen är lättåtkomlig och tillräckligt stor, handtaget superskönt att hålla i och den klarar grus, gräs, kullersten, asfalt, butiksgolv och kollektiva färdmedel lika enkelt! Sedan att barnet i fråga ÄLSKAR sin nya vagn ses som grädde på moset av mamman. Jag hoppas och tror att den även ska besegra snö-helvetet när det åter dyker upp om (förhoppningsvis) måånga, många månader.

Jag har även investerat i en sulky, en Carena Explore som jag fortfarande inte testkört utomhus. Men MT sitter gärna i den så fort den är uppfälld och står framme, så det bådar gott även där. Den skall användas vid resor så min fina Kronan-älskling inte behöver bli misshandlad av diverse underbetalda(?) flygplatsmedarbetade som tar ut sin frustration över människosläktets allmänna dumhet på valfri (i plast inpackad) barnvagn.

Naturligtvis måste fantastiska mirakel i bloggvärlden uppmärksammas! GRATTIS OCH GRATTIS IGEN kära JVJK! Ni kommer bli fantastiska föräldrar till er lilla räka!

Och Glad Midsommar till alla er andra!

3 kommentarer:

  1. Kanske ska tillägga att jag hittills alltså provat följande vagnar:
    Teutonia Cosmo
    Brio Sing
    Teutonia Prestige
    Mutsy Evo
    Bugaboo cameleon

    Har ni några funderingar kring dessa vagnar eller min nya älskling (eller, för all del, en hel del andra vagnar) så fråga gärna. Jag har omfattande kunskaper i ämnet =)

    SvaraRadera
  2. Ingen uppfattning om vagnar för jag har inga barn, men har just hittat din blogg och funderar på att göra samma sak som du. Stort tack för att du delar med dig! Väldigt värdefullt med berättelser från kvinnor som gått igenom det här nya sättet att skaffa barn. Ska läsa bloggen från början.

    När man börjat tänka på en framtid som ensamstående mamma ser man omvärlden med nya ögon. Var på Ica Maxi idag och ett barn satt i kundvagnen och skrek konstant så att det hördes i hela affären och mamman såg mer och mer plågad ut och stressade fram mellan hyllorna. Sådana gånger tänker jag: "Shit, hur orkar man...? Kommer jag palla?". Man vill ju inte bara klara det, utan vara den där tålmodiga balanserade trygga mamman. Är du en superwoman? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej någon superwoman är jag inte. Och jag har tyckt att det varit väldigt tufft periodvis. Jag hade, till skillnad från dig, faktiskt inte reflekterat så mycket över HUR livet som ensamstående mamma skulle bli. Så jag var nog väldigt oförberedd på hur stor omställning det skulle bli. Sedan hade jag en liten tjej som var väldigt, väldigt ledsen första månaderna och skrek väldigt mycket.

      Jag har många singelmammavänner som däremot tycker att det gått mycket bättre än vad de någonsin kunde föreställa sig. Så det är väldigt olika. Läs gärna mitt inlägg om att bli inseminationsmamma här (http://hurdetkanbli.blogspot.se/2012/12/att-skaffa-barn-genom-insemination-i.html) samt alla kommentarer från andra inseminationsmammor.

      Men läs gärna bloggen och maila om du har fler frågor!

      Radera