torsdag 24 februari 2011

Jag är en rätt positiv människa, faktiskt

har läst igenom det jag skrivit hittills och insett att det låter väldigt negativt, som att jag är bitter eller så.

Ville bara säga att det är jag verkligen inte! Det här känns superspännande och jag är skitglad att jag bestämt mig! (Så glad faktiskt att jag har lite svårt att hålla käften om det... Typ ALLA mina kompisar/bekanta vet vid det här laget...)

Vägen hit har förstås inte alltid varit en dans på rosor, men hey... Vems liv är ett enda fluffigt-rosa-moln-äventyr?

 Jag tycker själv att alla förutsättningar finns för att det här ska blir bra (med förutsättning av jag lyckas bli gravid då förstås).

 - Jag är välutbildad (minst sagt, vet inte hur många högskolepoäng jag samlat på mig hittills men många är det och fler blir det hela tiden... 423(!!) högskolepoäng har jag, var tvungen att kolla, det är iof i nya systemet. Skulla men räkna enligt gamla systemet skulle det vara 282. Sick... Men kul)
 - Jag har ett hyfsat välbetalt jobb som är extremt flexibelt
 - Jag har en skitdyr, inte så stor lägenhet som jag trivs bra i och som jag faktiskt äger till 20 % själv
 - Jag har sparat ihop en liten buffert på banken
 - Jag har massor med underbara vänner och familjemedlemmar som kommer att finnas där när bebis eventuellt kommer
 - (PS: Jag har stått i den Stora Staden bostadskö sedan 2006, alltså snart exakt fem år. Så skulle det krisa kan jag nog få en hyreslägenhet i typ... Hjulsta, eller kanske Bålsta?)

Ville bara säga det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar