måndag 28 februari 2011

Ooo, härliga måndag

Måndag... Jag är lite trött idag ska erkännas. Diverse strul i bostadsrättsföreningen har lett till att jag för första gången på år och dar vaknade 04.15 och inte kunde somna om, låg och oroade mig. Klockan 05 var det bara att kasta inte handduken och kliva upp.

Jag har förstått att 04.15 inte är någon ovanlig tid att kliva upp som småbarnsförälder. Kan inte vänta, ska blir toppen! Eller inte...

Ni vet Skalman? Han i Bamse. Jag och han har mer gemensamt än man kan tro. Inte för att jag är speciellt långsam av mig (eller är grön... eller har skal... But anyhow). Han har en sån mat-och-sov-klocka som ringer på de mest olämpliga tider. Typ när Bamse och Skalman befinner sig på havets botten och Bamse har fastnat i ett korallrev och håller på att få slut på luft. När klockan ringer så måste iaf Skalman absolut, på studs, äta eller sova (beroende på vad klockan visar. Har ni tänkt på att den typ aldrig visar att han ska äta? Bara sova? Varför inte bara kalla den sovklockan?). Det jag skulle komma till är iaf att jag har en sån mat-och-sovklocka... Inte en riktig klocka, även om det skulle vara ballt. Utan mer en biologisk kroppsklocka som bestämmer att jag en vanlig vardag måste äta ca  klockan 06.10, 09.30, 11.30, 15,30 och en gång som jag faktiskt får styra själv på kvällen. Dessutom måste jag sova senast 22.30 och vaknar då av mig själv klockan 05.58 typ (ska upp 06.00). Såvida framtida, eventuella bebis ärver min exakta klocka så kan det blir lite besvärligt.

För vad händer om jag inte följer min klocka slaviskt?

Jag blir typ PMS-kärringen från helvetet. Behöver inte ens ha PMS, symptomen är samma. Jag blir:
 - Gråtig
 - Arg
 - Får en myycket negativ livssyn

Hahaha... Blir ju grymt skoj att blanda upp med lite hormoner! Tur jag är singel från början.

1 kommentar:

  1. mm förstår vad du menar, men av nån skum anledning (antagligen några braiga hormoner man får efter att man fött barn) så klarar man av gå upp 111 gånger per natt. Mycket suspekt men det är faktiskt sant!!!

    SvaraRadera