torsdag 3 mars 2011

Pengar då!??

Aaaaah!!! Kollade runt på lite andra bloggar i sfären och hittade en med en tjej som gjort samma resa som jag hoppas göra. Hon hade i ett inlägg räknat ut att hon får ut ca 9000 kronor efter skatt med föräldrapenning. Så... Jag gick in på försäkringskassan för att kolla vad jag får... 11 500 kronor!!?? Det går inte... Går räntan upp som för två år sedan (6,25%) då kostar min lägenhet (hyra+lite amortering (typ 500:-)+ränta) 10 000 kronor! Jag kan ju inte ha 1500 kronor till allt annat...

Alltså ALLT annat, räkningar, busskort, mat, blöjor med mera...

Började panik-kolla på hyreslägenheter och inser att det kanske kan gå ändå. Jag får flytta längre ut från stan förstås, men det finns ändå lite som jag eventuellt skulle kunna få. Ska börja kolla lite mer aktivt. Så kan jag bo i hyreslägenhet tills jag får lön igen.

Nu planerer jag ju lite i förväg här... Men det är mycket typiskt mig som ni kanske förstått. Det gör mig trygg (och lite skrämmande).

"Better safe than sorry" är något av ett motto i mitt liv

Men, jag kanske ska försöka bli gravid INNAN jag börjar oroa mig för det här =)

2 kommentarer:

  1. går in på din blogg varje dag i hopp om nya uppdateringar... men icke... du måste tänka på oss som inte har så mycket för oss på dagarna och skriva mera underhållande inlägg :)

    SvaraRadera
  2. Haha, har haft semester en vecka. Så det har inte blivit så mycket dator. Men nu så =)

    SvaraRadera