torsdag 31 mars 2011

Remissen är skickad!

Igår ringde min (underbara, söta) gyn och frågade hur jag haft det sedan vi sågs. Frågade om jag fått mens som vanligt, det har jag ju även om det varit lite "klent". Jag är en ganska sparsam blödare i vanliga fall men efter x:et har det verkligen inte varit mycket. I och för sig blödde jag ju nästan sju veckor när jag hade x:et, livmoderna kanske blev lite trött =)

I vilket fall som helst var hon nöjd med mina svar och remissen är nu skickad! Så förhoppningsvis ringer dom i dagarna och bokar in en tid för kontraströntgen!

I övrigt väntar jag på ägglossning, det är grymt segt. Jag har en ordentligt oregelbunden cykel och har alltid haft. Perioden mellan ägglossning och mens är tydligen alltid 16 dagar. Det har jag aldrig vetat tidigare naturligtvis, men sedan man börjat kissa på ägglossningsstickor 75 gånger i månaden så har man fått lite mera koll. Däremot är tiden mellan mensen och nästa ägglossning väldigt oförutsägbar. Det kan variera mellan 13-23 dagar. För det mesta brukar den dock dyka upp någon gång mellan dag 16 och 20. Idag är jag på dag 18 och stickorna (från Testlagret) är svaga som bara den.

Eeh, som sagt, det här är en blogg om kroppen så jag antar att ni är beredda på lite "äckel". Men igår hade jag iaf ordentliga ÄL-flytningar. Så det boorde vara på g vilken dag som helst. Dessutom har jag haft lite lätt mensvärk och känningar efter x:et, vilket jag brukar få några dagar före. Man har blivit grymt injusterad på kroppens signaler efter nästan 7 månader av testande. Kanske är positivt på sitt sätt.

En oregelbunden cykel är väldigt opraktiskt när man försöker skaffa barn på det här sättet. För jag vet aldrig i förväg ungefär när jag kommer behöva åka till Danmark. Den kan ju skilja 10 dagar! Det betyder att jag inte får boka in viktiga grejer på jobbet på tio dagar! Minst... Suck...

Men det är naturligtvis värt det! Alltid! Varenda krona och varenda sjukhusvistelse. Bara bebis kommer någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar