måndag 14 mars 2011

Åter till verkligheten

Då var man åter i verkligheten efter en veckas semester på Teneriffa. Väderprognoserna spådde regn och 15 grader hela veckan, men icke! Sol nästan varje dag, varmt och skönt.

Jag har försökt förbereda lagom syrliga motkommentarer till den standardkommentar jag ALLTID får när jag varit på solsemester; "Men, du är ju inte brun!"... Tack... Jag vet... Jag blir inte brun. Men vad gulligt av dig att påpeka det! Får verkligen hoppas att eventuell spermiedonator har betydligt bättre pigmentgener än jag har.

Fick dessutom mens idag (sorry för detaljarbetet, men ni som eventuellt läser vet ju vad ni ger er in på hoppas jag), exakt som beräknat. Vilket kan tyckas vara en mycket ordinär händelse i en kvinnas liv, speciellt när man fyllt 30 och troligen haft mens cirka 180 gånger redan. Men för mig betyder det att kroppen har börjat repa sig och fungera som vanligt igen efter X:et. Vilket är ytterligt positivt!

Dessutom närmar sig slutet på mars med stormsteg och det betyder att nästa gång "tant röd" (som den så töntigt benämns på diverse forum) kommer så är det spolnings- och kontraströntgensdags! Tjohoo! Hoppas jag... Beroende på vad undersökningen visar så klart.

Men som sagt, jag ska ju jobba för en positivare och blåögdare inställning till livet här! Eller hur?

Ska försöka lägga in lite foton ikväll från semstern. Uppdaterar igen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar