onsdag 25 april 2012

Trött, trött

Helt plötsligt har den slagit till, tröttheten. Nio veckors dålig sömn har tydligen kommit ikapp nu. Hittills har dagarna funkat bra ändå (otroligt nog!) men nu är jag trött, tröttare, tröttast på dagarna också. Hon sover absolut inte dåligt. Somnar mellan 19-21 ungefär och äter var tredje till var fjärde timme. Men hon låter massor i sömnen så mamma sover inte. Speciellt framåt morgonen, säg 04-05 ungefär. Då sätter hon igång att grymta, gny och vifta i sömnen(?). Hon öppnar ögonen lite ibland, men somnar sedan om. Man jag tror ju att hon ska vakna och äta eller så och sätter mig upp tar på glasögonen osv... Jag tror det är magen som stör henne, men är inte säker. Hon har slutat att bajsa nattetid nu men det kommer oftast ordentligt på morgonen när man "sätter" henne upp i famnen.

Vid sex är hon pigg och vill upp.

Är väl lite tidigt att börja med ordentliga sömnövningar men när hon blir fyra, fem månader (om det inte blivit bättre) ska jag köra någon sån "kur". Ni vet, någon sömnmetod som det finns en miljon av.

Annars är hon mycket bättre i magen nu. Om det beror på att jag slutat med mjölk eller om hon bara mognat lite vet jag inte, har inte vågat testa mjölk igen än. Nu skriker hon mest när hon är trött eller är vaken i vagnen. Så dagarna är mycket lättare och hon är mycket nöjdare.

Skönt! För både mamma och MT.

2 kommentarer:

  1. Skönt för dina läsare också att läsa, kan jag berätta! ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Låter som Minis vanor förut det där. Jag kikade på en "sömnmetod" av Gina Ford som faktiskt funkade (sen följde jag den inte till punkt och pricka (som vad JAG ska göra när hon sover t.ex., eller ge henne vatten en gång om dagen, jag ammade istället), men över lag så funkade den faktiskt), som jag kan tipsa om. Boken går att köpa online och heter "The new contented little baby book".
    Förstår att du är trött! Jag är trött och då är jag inte själv om att ta hand om min Mini. Så jag är impad och du är såååå strålande bra! Hang on i there, liksom! Heja dig!

    Kramar!

    SvaraRadera