torsdag 5 april 2012

Vändning!

Nu känns det som det vänt ordentligt!

Fast det har varit lite dramatiskt (inte egentligen, men för en mamma är det det). När jag bytte blöja på MT i tisdags kväll var det blod i bajset. Inte jättemycket, men klara strimmor av slemblandat blod. Hon hade varit lite skrikig på eftermiddagen så det vart telefon till vårdguiden som skickade oss till barnakuten. Där blev vi sittande från klockan åtta på kvällen till två på natten innan en läkare kom.

Mamma och mormor var trötta, MT hade sovit som en gudinna och visade upp sitt gladaste jag för läkaren. Hon klämde, kände och frågade.

Domen

Sannolikt mjölkallergi som retat tarmarna så länge och så mycket att det börjat blöda.

Stackars lilla MT, hon har verkligen haft riktigt mycket ont. Inte konstigt att hon varit kinkig och skrikig.

Grejen var att vi samma dag varit hos läkaren på BVC för att utvärdera eksemen som blivit riktigt fula under helgen och han hade sagt samma sak. Att han tror de beror på mjölkallergi.

Så nu är det totalstopp med mjölk för mamsen.

Och MT är en ny bebis. Glad, sover bra. Klart hon skriker ibland när hon är uttråkad, trött, hungrig eller så, men som en "vanlig" bebis. Det går att trösta henne för det mesta, jag vet vad jag kan göra.

Om det har med det här att göra, att MT mår bättre, eller om jag bara landat. Men jag mår jättebra! Är glad och börjar känna "som man ska". Och det är underbart! Jag njuter =)

Ha en bra påsk!

Kram

6 kommentarer:

  1. Läskigt och jobbigt med akuten, men himla bra att hon mår bättre och att DU mår bra!
    kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Ja det är fint det! Tips är att om möjligt åka till akuten på morgonen, det är tydligen betydligt mindre folk där då.

      Kram!

      Radera
  2. Tråkigt med mjölkallergin men så härligt att läsa att ni mår så mycket bättre - bägge två nu!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera