fredag 26 april 2013

Resbarn

Ja, ni som följt bloggen tidigare vet att MT inte varit något "resbarn". Det har inte gått så bra när vi inte varit hemma helt enkelt. Framför allt är det sömnen som havererar. Men nu är vi åter efter fyra dagar och tre nätter på motsatta kusten och det har gått bra!

MT har inte varit hundra, fortfarande ganska så förkyld och på nedresan hade hon lite feber. Men sedan har det gått fint! Hon har sovit hela nätterna i sitt lilla sovtält. Förvisso har hon vaknat tidigt, före sex för det mesta. Nåja, man får uppskatta de små framstegen i livet =)

Så skönt att se att det kan gå att resa med henne utan katastrofföljder för sömnen. Jag började bli lite orolig att jag inte skulle kunna resa med henne alls de närmaste åren. Och det skulle ju vara synd, för det finns så mycket trevliga människor att hälsa på och så många varmare ställen att besöka då och då.

Hon har hosta fortfarande lillfisan, så den stör henne lite när hon ligger ner. Men jag har köpt någon barn-hostmedicin (som smakar citron och honung och MT blir alldeles till sig av lycka när hon får syn på flaskan), den hjälper lite grand tycker jag nog.

Nåja, för att inte säga allt för mycket så tror jag faktiskt jag har hittat min drömvagn! Äntligen! Jag har sagt det förr, men nu tror jag vagnknarkaren i mig ska få ro. Jag återkommer när jag vet mer!

1 kommentar:

  1. skoj med en liten resa men trist att vi inte hann ses
    hör av dig nästa gång så kanske vi kan ta en luch eller så?

    SvaraRadera