söndag 17 juni 2012

ÅTTA timmar!

Igår natt sov hon ÅTTA timmar!! Från 20.30 till 04.30. Jag såg en heeel långfilm på kvällen (helt otroligt!) och gick och lade mig 22.30 (seeeent). Jag fick alltså sova hela sex(!) timmar i sträck.

04.30 var jag alltså så pigg att jag efter amningen hade svårt att somna om, trots att MT däckade direkt igen och sov vidare till närmare sju.

Igår var jag på möhippa och mamma satt barnvakt, vilket betydde att MT fick sista målet 18.00. Trots det så ammade hon på vanliga tiderna (01.30 och 05). Dessutom somnar hon om direkt efter ett bröst och jag går bara och lägger henne i sängen igen. Sååå skönt!

Inte för att jag på något sätt tror att det kommer vara så här hela tiden framöver, men man kan ju passa på att njuuta!

Kram påer

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra! Är det här efter invanda rutiner, efter "Sova hela natten"-principen eller helt efter MTs vanor? Det hade varit kul att veta...:)

    Kraaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, mina egna rutiner kan man väl säga. Jag har börjat lägga henne genom att lägga ner henne i sängen och säga "God natt, sov gott, vi syns imorgon igen". Sedan går jag ut. Går in om hon börjar kinka mycket. Börjar hon skrika (ledset) så tar jag upp henne tills hon lugnat sig och lägger henne igen. Så håller jag på (med eventuella matpåfyllningar) tills hon somnar(förhoppningsvis själv) i sängen. På natten, efter amning lägger jag henne i hennes egen säng och går, även om hon är vaken. I nio fall av tio somnar hon om själv. Så lite metod, lite eget race.

      Kram!

      Radera