tisdag 26 juni 2012

Klippt mig!

Japp, idag vågade jag.

Alltså sätta mig i frisörstolen. Missförstå mig inte. Jag är inte alls kinkig med mitt hår. Det här handlar om att jag vågade påbörja en sak som är svår att bara avbryta (utan konstiga resultat) med min lilla tjej sovandes i vagnen...

Det gick bra! Hon vaknade lagom till föningen (som jag skippade av förståeliga skäl. Gillar inte de där föningarna. Jag menar, det går ju ändå aldrig att få till det som dom gör ändå).

Det vart inget drastiskt, men med tanke på att jag inte klippt mig sedan typ... Förra sommaren så behövdes det v.e.r.k.l.i.g.e.n. Jag hade bokat klipp- och färgtid till den 21 februari. Men damen behagade ju dyka upp (ner?) den 19e, så av den tiden blev det inte så mycket.

Dessutom har jag påbörjat projekt baka-till-dopet. Det gick OCKSÅ bra! Bakade 45 kanelbullar/blåbärsbullar.

Man ska inte grädda dem när man är skithungrig. Det är typ tortyr...

Nu ligger jag och lyssnar på fröken som ligger och ömsom knorrar och ömsom är tyst i sin säng. Det har hon gjort i snart 40 minuter. Men så länge hon inte är ledsen så. Får gå in och stoppa om henne emellanåt (så hon vet att jag är kvar), ramsa lite eller lägga henne tillrätta (när hon lyckats åla sig på tvärsen).

Första juli börjar jag jobba 25% igen. Jag har ju ett jobb som man kan sköta hemifrån och på valfri tid. Vi får se hur det går. 10 timmar i veckan ska man lyckas skrapa ihop... Det är ganska mycket. Yäyä...

1 kommentar:

  1. Det där knorrandet alltså - Klara knorrar också hur mycket som helst. Det har tagit sin lilla tid att vänja sig vid det...

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera