söndag 24 juni 2012

Lilla stumpan

Ikväll har hon varit JÄTTEledsen. Midsommar firades på landet och första kvällen och natten gick bra. Andra natten somnade hon fort och av sig själv, men vaknade sedan en gång i timmen tills jag flyttade över henne i min säng vid två-tiden. Vet inte om det var för att hon var överstimulerad (myyycket folk på landet), att hon var kall, att magen krånglade (vi har ju börjat med lite smakisar) eller om hon bara var lite orolig.

Nåja, väl hemma idag så börjar jag försöka lägga henne vid sju för hon ser galet trött ut. Men det spårar fullständigt och hon är SÅ ledsen. Skriker i det närmaste hysteriskt, ett tag blir jag orolig att hon fått tarmvred eller nåt. Så här har hon inte skrikit på månader. Jag har henne i famnen men hon slutar aldrig. Vid åtta däckade hon av utmattning. Vi får väl se hur natten går.

Lilla stumpan

3 kommentarer:

  1. exakt så blir einar oxå av för mycket folk. Efter dop, födelsedagskalas och sånt kan han bli alldeles nipprig. Han somnar ofta bra men vaknar och vaknar och är jätte orolig

    hoppas du får vila lite idag

    SvaraRadera
  2. Tack gumman =)

    Natten gick bra, men hon är fortfarande lite kinkig idag. Det blir nog bättre när hon fått vila någon dag. Jag tror det är vanligt att barn reagerar så här. De kan liksom inte filtrera.

    SvaraRadera
  3. ja precis, jag kan själv sova kasst efter stora evenemang :)

    SvaraRadera