tisdag 17 juli 2012

Nu är hon döpt

Jajemänn, nu är hon döpt! I söndags på landet. Det var jättefint och MT skötte sig exemplariskt. Lite gnissel emellanåt men så fort det blev musik så var livet toppen igen och hon sprattlade och log. Pappas fru sjöng och blev så rörd att hon nästan inte kunde sjunga vidare. Inte ett öga torrt =)

Hon fick MASSOR med presenter, alla var grymt fina och bra. Lite smycken, roliga tavelramar, måttstockar (för henne alltså), sångböcker, barnens bibel och en hel del annat.

Vi åkte hem från landet igår och inatt sov hon till FYRA! Vaknade förvisso vid två och lät lite, men hon somnade om. Sedan vaknade hon både 05 och 06 innan vi klev upp klockan sju. Men herregud. Mamma hade ju fått sova sex timmar, då är man ju fullt utvilad nu för tiden. På landet har det varit rena High Chaparall med sömnen. Hon har vaknat och velat äta 2-3 gånger per natt plus ett eller två uppvak för tröst. Började bli lite sliten. Hon gillar att vara hemma. Verkligen. Men jag är ju också en hemma-gris så det kanske inte är så konstigt.

Annars har det varit najs att vara på landet. Folk och mormor nära hela tiden. Som kan krama henne lite när jag äter frukost, eller vill duscha eller bara få vila armarna lite =)

Idag testade jag att gå och träna en sväng, MT fick vara med gudmor Jenny och hennes sambo. Hon sov när jag lämnade henne och Jenny hade väckt henne 18.20 (vilket var jättebra) men då hade hon blivit helt förstörd! Skrek tills jag kom och hämtade henne vid 18.50. Tidigare har hon inte brytt sig så mycket om vem som var där och tog hand om henne, men nu är det mamma som gäller och "främlingar" (inte så främmande men ändå) är farliga. Hon börjar bli stor.

Lilla stumpan var helt färdig och gråt-hickade så där som småbarn gör när de varit riktigt, riktigt ledsna. Så fort jag slutade prata så började hon skrika igen. Helt röd-flammig i ansiktet och tårar över hela kinderna. Söta fian. Nu får vi nog skola in barnvakterna lite mer. Eller låta mormor passa när jag behöver träna.

Nä... Nu måste jag jobba

1 kommentar:

  1. Aaaaw, stackars MT!! Det är inte lätt att vara liten här i världen....;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera