måndag 30 juli 2012

Sömn och skratt

Hahaha... Man ska aldrig uttala sig om "hur det är" när man har bebis. Bara för att jag säger att hon har hittat tillbaka till sina rutiner så blir det heeeelt annorlunda igen. Igår och idag har hon sovit jättelite på dagen, och med andra ord varit helt slut (med knallröda ögonbryn) hela dagarna. MEN, det roliga är att hon varit på extremt bra humör mellan trött-gråt-attackerna (som också varit mååånga). Skrattat och lett som aldrig förr, snurrat, vänt sig, lekt, stått, suttit och "pussats" (supergulligt! Mammahjärtat smäääälter! Hon tar liksom tag i mitt ansikte och pussas eller kramas) och varit allmänt lättroad. Mycket mysko =)

Inatt sov hon från 19.30-03, sedan vaknade hon 04, 05.30 och vi klev upp 07.30 tillslut.

Är det någon som har tips på någon blogg med en mänska med "normal" bebis? Haha... Det jag menar är alltså att dom bloggar jag följer verkar ha värsta mirakelbebisarna som soover som stockar, går upp i vikt som värsta mönsterbarnen, som lär sig hundramiljonersaker per dag osv. Det är jättekul att läsa dom bloggarna också, men det skulle vara skönt att läsa någon som har det mer som jag. Lite upp å ner, fram och tillbaka. Man älskar ju sina ungar ändå! Men det skulle vara skönt att inte känna sig ensam i det.

Nu däckade lilla sötgumman för tjugo minuter sedan. Inte konstigt med tanke på att hon kanske sovit sammanlagt 1 timme på hela dagen. Hoppas hon får sova gott inatt nu.

3 kommentarer:

  1. Nej, tyvärr kan jag inte tipsa dig... Det är kanske så att de som inte har "Mirakelbebisar" inte vill skriva och de som har "Mirakelbebisar" ööööööööverdriver!?! ;) Däremot får jag höra att det är svårt med de här rutinerna eftersom våra småttingar kommer in i olika perioder tex växtperioder och då kan allt ställas på ända igen. Sen är det ju dags för tänder ibland och det ska visst inte vara så jäkla roligt...Det är väl bara till att fortsätta försöka - hon kommer in i det igen! Var så säker!! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
  2. Då måste jag tipsa om jagjenny.blogspot.se - inte en renodlad "mammablogg" men hon skriver väldigt fint och ärligt och rakt och det gör hon när hon skriver om sin bebis också. kattakvack.se vågar också skriva om det som inte är perfekt och härligt hela tiden. Och frenchcreme.blogspot.se lite gulligare än de andra men också bra.

    Kul att ha hittat din blogg!
    /Sara från singelmammagruppen

    SvaraRadera
  3. Håller med Anna. Jag tex hinner/orkar inte blogga när det är struligt och sen minns jag bara det bra när jag väl ska skriva. Ska bli bättre på att berätta om allt när jag nu får mer skrivtid. Om hon accepterar mitt "sovasjälv"-program dvs. Just nu sover hon på min vänsterarm tex, skriver med en hand...

    Har annars tips om kakkakaffe.com Häftig tjej i Finland som har tre barn väldigt tätt. Där får man följastort som smått, hon har en störtskön inställning till livet och ungarna :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera