söndag 9 september 2012

Lite tokig...

Jag håller på att bli lite galen idag.

MT har vaknat runt 05 tre dagar i rad nu. Jag är stenhård och söver om och söver om fram tills klockan är minst 06.45. Men inte blir det mycket sova för någon av oss. Dessutom har hon varit rätt gnisslig sista två veckorna kanske. Men det har verkligen eskalerat sista veckan. Så fort jag ägnar en sekund åt något annat än henne börjar hon gnälla och skrika, tar jag upp henne ålar hon bara runt så man nästan tappar henne, babygymmet är skittråkigt liksom alla hennes leksaker. Att vara ute funkar bäst just nu. Antingen sitta i vagnen eller i selen och kolla in läget. Jo just det, att gå runt runt i lägenheten medan jag håller hennes händer funkar också i kanske fem minuter.

Jag är döless på mitt halvrenoverade hem med saker överallt. I de rum som är klara står fortfarande möbler som ska monteras, saker som ska rensas och grejer som ligger på fel ställe.

Jag är skitless på att skriva på avhandlingen och mina artiklar och underpresterar därför med jobbet, vilket leder till dåligt samvete för att jag inte gör tillräckligt.

Skitdag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar