torsdag 6 september 2012

Äppelstjärt

Japp, min häck kommer se ut som två äppelhalvor när den här föräldraledigheten är slut. Jag har nämligen kommit på det enda knep som fungerar för att få MT att sova så länge (som jag tycker att) hon ska på sitt lunchpass.

Ok, jag vet att det inte är revolutionerande. Mången förälder har gjort det före mig. Men eftersom MT alltid ogillat vagnen mer eller mindre så har det liksom inte funkat tidigare.

Men "tricket" är alltså att gå, och gå, och gå. I samma takt, utan att stanna, på ställen där det inte låter eller blåser för mycket (hon är lite lättväckt ongen). Så vill jag att hon ska sova 1,5 timme så går jag i rask takt i 1,5 timme. Eller två timmar om det är vad jag tycker är passande.

Jag måste ladda ner lite bra radioprogram eller nåt. Så jag har lite att lyssna på när jag går, och går, och går.

Men hej 15-årsstjärten igen!

(och hej foglossningssmärtan)

2 kommentarer:

  1. Ojoj, det blir mycket motion för mamman :-)
    Vi gjorde en liknande revolutionernade upptäckt igår, pluppen somnade i vagnen för första gången. Knepet? Vi var sena till föräldragruppen så jag gick snabbt, snabbt utan att stanna alls. Inte lätt detta med de små...

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! Det är bra att du tänker positivt!! ;) Sen gillar ju du att motionera...:)

    Kraaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera