fredag 31 augusti 2012

Yes!

Dagen vart lite uppåner.

Först var jag på SATS nya klass Strong Mama. F.a.n.t.a.s.t.i.s.k!! Hoppas MT väntar lite med att lära sig krypa så jag får gå på den några månader till. Klassen är ett lite tuffare cirkelträningspass där man har med bebisarna. De får ligga på mattor i mitten (därav att de inte får krypa, då kan det blir lite problem). Tog ut mig riktigt rejält för första gången sedan MT kom.

Äälskar min träning! Vart riktigt inspirerad och fick lite hopp om att jag faktiskt kan ta mig tillbaka i form igen =)

Därefter var det fikalunch med lite sköna människor från min "internet"-mammagrupp. Logistisk mardröm (kaffekoppar, mattallrikar, reptilsnabba bebisar, minibord...) men väldigt trevligt (som vanligt). Sedan skulle vi promenera till en galleria 15 minuter bort.

Yä... Det ÖSregnade här idag. Någon timme senare när jag skulle hemmåt la MT en riktigt härlig megabajs. Fick ställa mig och försöka byta i vagnen. Hon har bajsat igenom alla kläder. Reservkläderna är dyngsura trots att de legat i en necessär i skötväskan... Gött. Fick gå till H&M och handla en ny tröja så hon hade något att ha på sig på vägen hem.

Dagens lärdom. Ha reservkläderna i en plastpåse, i necessären, i skötväskan...

I vilket fall har hela dagen blivit lite konstig för MT, både med mat och sömn. Det har blivit lite lite av bådadera. Hon var helt färdig redan klockan sex. Så gröt, bad och bok (berättar om boken en annan dag, succé är den iaf) och sedan i säng. Testade att bara prata med henne idag. Genom dörren, eftersom min upplevelse är att det är det hon blir lugnast av.

och
det
funkade!

En gång gick jag in och lade på täcker, men hon protesterade i kanske 8-10 minuter max för att sedan somna! Weee! Och INGA uppvak sedan dess. Iof bara en timme sedan hon somnade men ändå. Förbättring...

Jag kanske bara har lagt henne när hon inte är trött nog och varit inne och stökat med henne för mycket.

Det vet jag om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar