lördag 18 augusti 2012

Den perfekta barnvagnen...

Jag letar, och letar, och letar, och letar... Men den finns inte. Det har gått så långt att jag tittat på var de svenska barnvagnsmärkena har sin utveckling för jag tänker att jag måste söka jobb där. Så svårt kan det inte vara att utveckla den perfekta barnvagnen!!

Jag vill ha:
  • Smal, typ 57-60 cm bred
  • Stora dämpade hjul bak
  • (Två) swivelhjul fram, gärna lite större. Låsbara. Alternativt utbytbara till vinterhjul
  • Möjlighet att fälla handtaget fram och tillbaka så att jag kan få de stora hjulen fram om det är oländig terräng, alternativt att de stora hjulen alltid är fram (varför är de aldrig det?).
  • Sittdel som går att få till fullt (plant) liggläge.
  • Ryggstöd och fotstöd med steglös reglering (hur svårt kan det vara? Jag har en lösning färdig om någon barnvagnstillverkare läser det här).
  • Bra, stor sufflett. Gärna med ett genomskinligt UV-skydd som går att fälla ut (typ som luvan i regnjackor)
  • Redig varukorg som är lätt att packa i och ur och som inte skrapar emot hjulen när man packar mycket i den
  • Möjlighet att ha barnet vänt mot mig och ifrån mig
  • Lätt att fälla ihop, med sittdelen fortfarande på plats, och lätt att lyfta (handtag?). Gärna någon spärr som gör att den inte fäller upp sig när man lyfter.
  • Teleskophandtag
  • Möjlighet att ta av sitt- och liggdel och ställa på golvet utan att barnet vaknar
Hur svårt kan det vara? Va? Va? Va?

Kom igen nu!

Det lutar åt en Bugaboo Cameleon nu, men den är ju inte heller perfekt. Har hittat ett annat holländskt märke som heter Mutsy men de verkar ha väldigt små sittdelar (mycket, mycket mystiskt eftersom holländarna räknas som ett av de längsta folken i världen? De kanske växer sent??). Dessutom finns det väldigt få återförsäljare i Sverige.

Letar vidare...
     

6 kommentarer:

  1. Antar att du redan kollat på brio go? -13 kommer gå att byta till vinterhjul och möjlighet att fixa gamla chassin kommer finnas. Men tyvärr finns nog ingen barnvagn som har alla dina krav.. du måste nog prioritera.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, att man måste kompromissa alltså. Men vissa grejer tycker man borde gå att fixa!

    SvaraRadera
  3. Oj, jag blev helt matt av att läsa din lista. Jag ville bara ha en som var enkel och pålitlig.

    Brio Race älskar jag och de av mina kompisar som köpte annat avundas mig nu, men den klarar bara delar av din lista!

    Lycka till med köpet.

    SvaraRadera
  4. Jag håller tummarna för att du hittar en sån barnvagn! Har nämligen ungefär samma krav... Men har en Brio Happy med både liggdel och sittdel.
    Jag blir GAAAALen på deras urusla sufflet och de fåniga stegen som finns i dels liggdelen (en liten fånig platta som går att lyfta upp till 90 graders vinkel, en vinkel som inget barn kan sitta i...) och de tre kassa steginställningarna i sittdelen som man ställer in genom att föra in handen BAKOM själva sätet, precis vid örat på barnet så att det vaknar om det sover (typ).
    Men annars är jag toknöjd, hehehe.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag har en Teutonia Mistral S 2011 som jag är jäkligt nöjd med. Den har inte alla dina krav men de flesta faktiskt...fast jag har inte börjat med sittdelen än så där får jag återkomma hur just den fungerar. Då är jag kanske inte lika nöjd längre! ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera