torsdag 16 augusti 2012

Fantastiska Sverige

Sista dagarna har det varit skitvarmt! Klarblå himmel i alla fall en del av dagen och jag har verkligen njutit av att vara 75% föräldraledig. Vilket fantastiskt land vi bor i, som låter oss vara hemma med våra små så länge, med så mycket pengar. Helt galet.

MT blir underbarare för varje dag! Eller, hon var väl underbar från början, men jag ser det mer och mer för varje dag.

Skruttan sitter nu ganska långa stunder själv. Fast jag vågar absolut inte lämna henne för hon tippar förr eller senare. I natt sov hon som tidigare igen, alltså ett uppvak för mat (tar ca tio minuter) för att sedan sova vidare till 07.30! Värsta sovmorgonen för mamma. Så skönt.

Det är så grymt "stökigt" i min lägga och har varit länge. MTs saker ligger överallt i väntan på att hennes rum ska bli klart. Några nedmonterade köksskåp står i sovrummet tillsammans med två stolar som en kompis ska få i böllopspresent. Det står några gigantiska kartonger (tillsammans med allt annat renoveringsjox) i matdelen av köket (det som ska bli MTs rum). Kartongerna hör förvisso till mina nya matstolar och en grymt fin hylla som jag ska ha i vardagsrummet och det är ju kul. Mindre kul är att det är ett fabrikationsfel på hyllan så all plugg är för lång... Det är typ 50 plugg/hål. Så på måndag ska det komma en jeppe och borra alla hålen djupare. Tjohoo. Men jag måste säga att företaget som levererade hyllan varit grymt serviceinriktade och verkligen försökt lösa problemet. Ni får se alltihop när det är monterat. Utöver det så står ett litet skrivbord OCH en sekretär i mitt sovrum. Sekretären ska till pappsen. Dessutom står det en madrass som mamma sov på där också. Men mycket skulle behöva tas ner i förrådet.

Som behöver rensas.

Och tjena. Det gör man inte i en handvändning med en sexmånadersbebis. Inte heller det andra på min ToDo-lista verkar enkelt fixat. Jag längtar såååååå tills det är lite mer klart och jag kan slippa röran.

2013 kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar