onsdag 15 augusti 2012

Uppdatering

Hej!

Nu var det verkligen ett tag sedan. Jag har varit på bästkusten och på bröllop, har hälsat på pappsen med familj och kär vän med son. Händelsemässigt har det varit toppen. Sömnmässigt, not so much... MT sover verkligen INTE bra när vi är ute och far. Det blir liksom värre och värre för varje dag vi är borta. Sista natten var det uppvak varannan timme. Allt som allt resulterar det i en mamma som behöver minst en vecka hemma för att repa sig =) Nu har vi varit hemma några dagar och det börjar dra till sig. Men fortfarande minst två uppvak istället för ett som var standard innan vi for.

MT har börjat få mer mat nu. Jag håller precis på att introducera välling till frukost, men det går sådär. Jag tror mest det handlar om själva "distributionen". Jag tror hålet på flaskan är för litet och i pipmuggen är det för stort. Måste köpa nappar till flaskan med större hål och se om det går bättre. Vid lunch äter hon puré av grönsaker och frukt med varierande resultat. Potatis, jordärtskocka och morot är helt ok. Ärtor, inte lika populärt. All frukt går bra. Jag ammar fortfarande till varje mål. Men det går bra faktiskt. Hon verkar gilla det. Gröten på kvällen är bäst. Den slukar hon en hel portion av och blir skitarg om man inte är snabb nog med skeden. Hon vill gärna "äta själv". Tar skeden och för den till munnen och det går bra! Hon är verkligen duktig. Däremot att ta ut den igen, det har hon inte greppat. Eller att den måste fyllas på.

Hon sitter hyfsat stadigt i kanske 5-10 sekunder. Sedan tippar hon. Hon gör "åla"-rörelser men tar sig än så länge ingenstans. Hon gör bara vokalljud. Alltså inget mamama, dadada eller papapa. Bara aaaaaaaaoooooooooooeeeeeeee. Men hon kan flytta saker från ena handen till den andra, är ganska bra på att greppa saker med något som liknar pincettgrepp, fast klumpigare. Så finmotoriken har hon koll på =)

Nu börjar det hända saker i köket också, det sista rummet att renovera! Mamma målade taket när vi var borta och jag har lite pö om pö spacklat och slipat väggarna. Så snart är det dags att sätta väv och måla snickerier. Sedan kommer pappsen och sätter upp vägg och dörr. Har inte riktigt löst det med golvet än. Egentligen skulle jag vilja lägga golv innan jag bygger väggen, men eftersom köket ska ut om något år så vill jag vänta och lägga golv i hela köket. Problemet är egentligen att jag vill att det ska gå att ta ner väggen om nästa köpare vill, utan att behöva lägga om golvet. Men det kommer nog inte att fungera ändå. Jag har valt tapeter till MTs rum också! Så här ser de ut


Tapeten hör till Midbecs collection "What a Hoot". Kommer bli sååå fint. så fort det är lite mera gjort ska ni få bilder!

1 kommentar: