måndag 24 september 2012

Vågar knappt andas det men...

... helt plötsligt funkar det liksom bara.

Maten, sömnen... Mina scheman.

Nästan alltid iaf. Det är den där lunchsovningen som kan bli i kortaste laget, men om jag promenerar så brukar det gå.

Hon äter sina portioner på de rätta tiderna, snusar sig igenom sina lurar och framför allt protesterar hon nästan aldrig när hon ska sova längre!

Jag lägger ner henne i sängen och hon får sin snutte och så vänder hon sig på sidan och SOMNAR.

Bara sådär!?

Jag skriver ner det nu, så jag kommer ihåg det när det allt har katastrofat ihop sig igen.

Att det funkade JUST PRECIS NU.

Njuuuuter!

Schemat ser just nu ut enligt följande:

MT 7 månader

06.45: Glad morgon! Tjohoo! Liten stund med lek och bus i sängen. Sedan ny blöja och kläder
07.00: Ammar och sedan får hon gröt
08.45: Sovlur 1 (45 minuter), i sängen. Mamma försöker jobba lite.
10.00: Mellis
12.00: Lunch (en burk mat)
12.30: Sovlur 2 (Helst 1,5 timme)
14.30: Ammar och lite frukt
16.00: Middag (en burk mat)
16.30: Sovlur 3 (30-45 minuter)
18.15: Kvällsrutinen börjar, gröt, bad, släcka, amma, läsa bok
ca 19.00: Godnatt!
 

4 kommentarer:

  1. Hurra!!

    Hoppas vi också kommer dit en gång :-)

    SvaraRadera
  2. Du har en stor tjej nu ju!! :)

    Kraaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
  3. små bakslag kommer det ju att komma, så är det men du kan vänta ett lite störra bakslag cirka 2 veckor efter att allt börjat fungera. Det kan vara några nätter med gråt och skrik där man måste stå pall och vara extra stark och konsekvent. Tror att barnet börjat bli riktigt piggt och utvilat och får lixom lite extra energi att återigen ställa frågor i stil med: "maaaaamma ska det verkligen vara så här? ska jag verkligen sova nu?" :)

    kram

    SvaraRadera