torsdag 8 november 2012

Crazy vecka

Det har varit rätt fullt upp senaste veckan. Vi inledde starkt med magsjuka för mamma natten mellan fredag och lördag. Tack och lov kunde mormor komma tidigt på lördag morgon och ta med sig MT hem till sig så jag fick vila. Jag tänkte flera gånger under dagen att jag verkligen borde passa på att njtuta av att vara barnfri en hel lördag, bara kunna ligga i soffan och kolla på film. Fast det är inte riktigt, riktigt samma sak när man mår skitilla hela tiden =)

Nåja, söndag och måndag var förvisso lugna, gjorde färdigt lite grejer med renoveringen och åt kokt potatis. Jobbade lite. Tränade på måndagen och det gick fantastiskt bra! Börjar komma i form igen. Skönt. Fast MT är inte lika imponerad och protesterar. Så hon får hänga med på övningarna.

I tisdags höll jag för första gången en presenatation på en konferens angånde min forskning. Dock i en stad 36 mil bort. Så MT fick återigen vara med mormor och jag körde 3,5 timme, höll 45 minuters föredrag och körde 3,5 timme hem.

MT trivs med mormor men natten mellan tisdag och onsdag kom reaktionen på bortavarandet från mamman tror jag. Ledsen flicka mellan 02.30 och 04.30. Hennes sömnvanor är bra nu, inte perfekta, inga tolv timmar så ofta. Men elva eller elva och en halv, mellan 19 och 06-06.30, presterar hon ofta. Men hon vaknar ofta till någon eller några gånger mellan 04-06. Ibland somnar hon om själv, ibland måste jag gå in och klappa om och ge snutte som kommit bort i sängen. Men inatt sov hon, utan ett pip från 19-07 OCH JAG SOV OCKSÅ! Tror nästan det var första gången. MT har sovit tolv timmar i sträck tidigare (även om det inte hänt supermånga gånger), men jag vaknar ju ändå. Vaknar, kollar klockan, har lite svårt att somna om, ligger och och lyssnar... Vände hon sig inte? Gnydde det inte lite? Hon vaknar säkert alldeles snart... Men inte inatt. Jag sov som en gudinna! Lövly!

3 kommentarer:

  1. Så härligt att få sova en hel natt - jag längtar!! ;)

    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt faktiskt =) Man blir en ny mänska.

      Radera
  2. Åh, jag vill också sova! Njuut för mig också.

    SvaraRadera