fredag 30 november 2012

biblioteksaction

Ja men vad gör inte lite uteliv (alltså inte sånt dunka-disco-uteliv som man hänvisade till tidigare utan att vara ute... Bara) för humöret! (trots snö)

MASSOR!

Och det roliga är att MT tycker att det är precis lika pisstråkigt som jag att bara vara hemma och uggla. Till och med när hon är sjuk. Vi tog en prommis till vårt lokala centrum, handlade lite till lussebullsbak och gick till biblioteket. Där fick hon ägna sig åt sin favvosysselsättning (riva ner böcker ur bokhyllor) en masse (franskt uttal)! Alltså det fanns ju hur mycket böcker som helst. Hon var i exstas! Skrattade högt och knallade omkring (med mig hållandes i hennes hand förstås). Hon vart grundligt beundrad av alla besökare och personal.

Sedan vart hon trött igen lill-sjuk-fisen. Så nu har hon sovit en timme igen. När hon somnat för natten ska här bakas bullar!

3 kommentarer:

  1. Så för att du och ditt lilla barn är uttråkade väljer du att ta din potentiellt magsjuka dotter till biblioteket. Där låter du henne gå runt och sprida sina potentiella magsjuke-bakterier så mycket det bara går. Allt för en stunds underhållning. En stunds underhållning som kan göra att min dotter måste åka ambulans till sjukhuset. Vilket känns extra kul så här i juletider. Att man måste handla det mest nödvändiga är en sak. Det där är däremot respektlöst mot andra i samhället. Snälla tänk på det i fortsättningen.
    Med hälsning från en annan mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Jag förstår din reaktion, men jag har pratat med bvc och hon kräks inte och så länge jag är noga med hygien vid blöjbyte så ska det inte smitta för att hon tar på saker (det är heller inte luftburet). Sedan låter jag henne inte "gegga direkt" med andra barn förstås.

      Så risken att någon potentiellt skulle bli smittat för att hon tar på biblioteksböckerna är inte stor.

      Men tack för din påpekan.

      Radera
  2. oh va mysigt det lät
    jag älskar oxå bibliotek, med eller utan barn
    det är så himla mysigt att bara glida runt där med en kaffe och spana på nya böcker

    SvaraRadera