söndag 2 december 2012

Bättring!

Sedan igår vid lunch har MT blivit myycket bättre! Hon äter och bajsar inte såå mycket mer än vanligt. MEN hon har fått avsmak för morgon/kvällsgröten... Tusan! Än är jag ju inte säker på att hon inte är känslig för mjölk ändå, så det finns liksom inga alternativ att prova. Testade att göra egen risgrynsgröt på havremjölk till henne.

Inte populärt

Tillslut köpte hon äggröra och macka (utan något på). Så det får väl bli den nya frukosten då.

Har ni några andra tips på kvälls- och morgonmål till en potentiellt mjölkallergisk unge som vägrar gröt och välling?

Hon sover som en gudinna också! Förutom att jag varit tvungen att gå upp och byta BAJSblöjor en eller två gånger per natt sista fyra nätterna så har hon sovit hela nätter i en vecka! Trots att hon vaknar till ganska ordentligt när jag byter (såklart, bytet inkluderar ju oftast byte av pyjamas också) så somnar hon om så fort jag lägger henne i sängen igen.

Nu ska jag bara sluta vakna 03 och 05 på ren rutin...

2 kommentarer:

  1. Varje natt vaknar jag. Varje natt klockan fem. Hu! Jag längtar tills det försvinner.

    SvaraRadera
  2. Hmm, har du provat vanlig havregrynsgröt med lite (typ en sjättedels skiva) nersmulat paltbröd i?
    Till det brukar jag servera äppelmos (ångkokta äpplen med lite kanel till som sen mixas) alternativt kiwi.
    Det slukas alltid och så får Mini i sig järnet (via paltbrödet) som hon behöver.
    Äpplet eller kiwin hjälper till att ta upp järnet med sina c-vitaminer.

    Ber om ursäkt för att jag "rapar" upp en massa, men det var så värdefulla tips jag fick av en tjej i föräldragruppen, som jobbar som barndietist. Hon är strålande bra med sina tips ibland!

    Annars så gillar Mini macka, hon med. Gärna med liiiiiiite osaltat smör på. Och banan.
    Men ditt tips var bra. Ska testa äggröra någon dag.

    KRAM

    SvaraRadera