lördag 29 december 2012

Mellandagar och nyårsplaner

Jag är inget jättefan av mellandagar just nu, alla är bortresta! Jättetråkigt! Har träffat pappa med fru och son lite då och då, men oftast bara någon timme eller så och sedan har jag och MT fått hänga själva. Inte riktigt min grej.

Rolig upptäckt för övrigt, MT gillar bönor och kål, framför allt brysselkål, väldigt mycket. Mormors flicka minsann. Mormor har för övrigt blivit en riktig idol här hemma, varje gång hon kommer blir MT nästan hysteriskt lycklig. Det är väldigt kul att se. Fast hon har varit på väldigt bra humör sista veckan och till och med morfar och morbror har fått glada leenden. Det är de inte bortskämda med precis =)

Hon växer, mest på bredden känns det som =) En riktig liten kalaskula har hon samlat på sig minsann. Fast hon väger bara strax över åtta kilo så någon tungviktare är hon kanske inte jämfört med andra barn i samma ålder. Idag provade jag en pyjamas i storlek 80, det gick hyfsat bra.

Förutom fötterna =) MT har värsta minihänderna och minifötterna. Som en knubbig, söt liten clown ser hon ut =)

 
 
Just det ja... Nyårsplaner. Har jag absolut inga i vanlig ordning. Har liksom aldrig lyckats skaffa mig nyårsfestargäng som vissa har. Sedan är man ju lite mindre flexibel angående sista-minuten-inbjudningar nu. Min första nyårsafton för mig själv (ja, förutom MT då, men jag räknar kallt med att hon sover djupt större delen av kvällen). Nåja. För att kompensera är jag bjuden på TVÅ fester i januari.
 
I am the party animal...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar