söndag 30 december 2012

Oliver och flaskan

Ja, idag har jag kunnat konstatera att hon gillar kalamati(?)oliver också. Hon gillar typ ALLT. Jag vägde henne idag. 8,6-8,7 kilo enligt min våg, men kan det verkligen stämma? Hon vägde ju 8040 g den 18 december? Kan hon verkligen ha gått upp över ett halvt kilo på typ tio dagar?

Hon har dessutom upptäckt hur man dricker ur flaskan själv idag! Alltså, hon har ju kunnat ta flaskan och stoppa in pipen i munnen i flera månader, men hon har inte kommit på att hon måste lyfta flaskan också. När jag har försökt hjälpa till och lyfta har hon alltid släppt sina händer direkt. Men idag så satt hon och testade och helt plötsligt kom hon liksom bara på det. Sedan ville hon inte sluta dricka =) Jag fick ta ifrån henne flaskan tillslut.
 

2 kommentarer:

  1. Hehe, julmaten!? Coolt att hon gillar såna vuxensmaker (som inte ens jag lärt mig uppskatta än)
    Allvarligt talat så försökte jag också väga E på det sättet häromdagen och fick det till att hon skulle gått upp 7 hg på en vecka. Fast när jag provade idag igen så blev det 1-2 hg... Tror inte säkerheten är så där jättestor på vuxenvågarna. Fast visst kan de ta stora skutt upp ibland, när vi fick ordning på amningen gick ju Ebba upp 300 g på en vecka!

    Många ord från en som inte brukar kommentera, men nu fick jag lite datortid, kan ju inta skriva hos dig på mobilen :-(
    Ang nyårsafton så är vi också typ hemma. Förutom middag hos syster med sambo som sitter hemma med skotträddd hund hela natten. Kommer vara i säng vid åttatiden som vanligt. Detta innebär väll att vi båda kommer vara några av de få grymt ickebakfulla i morgon. Ska vi ses!? Lämnar gärna ön en stund :-)

    SvaraRadera