fredag 30 november 2012

Tamdadam...

Ja, vad ska man skriva för rubriker jämt? Känns som att när man skriver om livet med småbarn är rubrikerna ungefär begränsade till sömn-yadayada, sjuk-yadayada, framsteg-yadayada...

Well

Sömnmässigt har hon sovit riktigt bra senaste fyra nätterna. från mellan 18.30-19 fram till 06-06.45 någon gång. Igår natt fick jag gå upp och byta en blöja med megaladdning vid femtiden och hade väl egentligen behövt göra det i natt också, men hon protesterade inte så jag märkte inget.

Anledningen till det är troligen att hon är sjuk. Hon har varit dålig i magen i 1,5 vecka. Men fram till igår åt hon ändå som vanligt och verkade må bra. Men igår var hon riktigt hängig, ville inte äta vanlig mat och helst inte gröt heller. Vill bara dricka vatten hela tiden. Samma idag. Hon klarar att vara vaken max två timmar i stöten. Ingen feber. Får inte tag i min BVC-sköterska heller för att fråga om råd. Jaja...

Utvecklingsmässigt händer inget (jag märker). Hon är fortfarande fullständigt stationär där jag sätter eller lägger henne. Ändå sättet hon kan röra sig är om jag ställer henne och låter henne gå med stöd. Undrar hur länge det är ok att hon inte rör sig alls annars? Sätter sig inte, ställer sig inte på alla fyra, tar sig knappt upp till stående även om hon kan dra sig i nåt, ålar inte.

Själv känner jag mig ensam just nu. Skulle hemskt gärna vilja ha någon att dela varddagen med. Inte veta att dom dagar jag inte har någon träff inbokad träffar jag ingen alls på hela dan. Ha någon som jag vet kommer hem varje dag. Men å andra sidan har jag varken kraft eller känslomässig reserv att börja dejta. Orkar inte. Vill inte. Då blir det svårt att träffa nån onekligen.

Blä och bajs. Jag gillar inte vintern. Har menlig inverkan på mitt humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar