söndag 25 november 2012

liteskitdag

Ja, inte jätteskitdag. Men jag är trött efter att MT hostat sig till klarvakenhet klockan 2.30 inatt och hon somnade inte om fören framåt 04.20. Sedan vaknade hon igen 05.30 och grät så jag fick gå upp och buffa lite i rumpan så somnade hon om. Hon vaknade sedan igen vid 06.30 och då var det morgon.

Hon hade lagt en skit som gått igenom kläder och lakan sedan spydde hon upp all morgongröt på det där bordet som sitter fast på barnstolen (tack och lov, annars hade jag fått en härlig kräkla mitt i knäet). Fast hon har varit pigg och glad och inte kräkts mera, så jag misstänker att det var för att hon druckit så mycket vatten under natten och morgonen för att få bukt med hostan.

Så nu har jag sovit lite skräpigt några nätter, jag blir trött, sliten och ledsen. Tycker att det är mitt fel, att jag misslyckas när hon inte sover hela nätterna. För jag "vet" (vet jag inte alls egentligen) att om jag är hård och håller på metoder och ramsor så skulle hon sova hela natten. Har jag fått för mig iaf, och "anklagar" mig själv för att jag inte får sova. Men sedan gråter hon på natten, ramsan tar inte när jag kör den några minuter och så ger jag upp, för jag vill inte att hon ska vara ledsen. Så tar jag upp henne eller nåt. Nu ska jag iaf testa att vara skithård på att inte ta upp henne om det inte är superkris, utan natta om i sängen oavsett hur länge jag får vara vaken.

Idag längtar jag väldigt mycket efter någon att dela ansvaret med. Få lite avlastning. Och att slippa jobba varje gång hon sover, utan få sova jag med...

Miniskitdag.

2 kommentarer:

  1. Men du, inte ens vuxna sover bra om nätterna när de inte mår bra...:( Hosta är skit - Klara har hostat sig igenom de två sista nätterna och jag liiiider med henne. Det är inte lätt att vara liten och sjuk! Och det är inte lätt att vara stor och mamma till en liten som är sjuk...

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
  2. I rеаԁ this post fully on the topic of the геsemblance of
    hottest anԁ pгevious technоlogіes, it's amazing article.
    My web blog samsung galaxy s3

    SvaraRadera