tisdag 5 april 2011

Tålamod är en dygd...

Tålamod må vara en dygd, men är inget jag begåvats med naturligt.

Men jag blir verkligen bättre och bättre på det... Att vänta alltså.

Jag vet inte vad jag hade förväntat mig när jag inledde den här processen förra sommaren, men jag tror inte det var att det skulle dröja mer än ett halvår mellan första och andra försöket. Det kan bli ännu längre förstås, beroende på hur min kropp väljer "att samarbeta" framöver.

Idag ringde jag för att boka tiden för kontraströntgen, men det ska man tydligen inte göra förens man fått mens. så nu blir det till att vänta igen. Inte för att undersökningen kommer dröja för det, men ändå =)

4 kommentarer:

  1. Och jag trodde att jag skulle bli gravid på första försöket...men inte ens tredje gången gillt blev det. ;) Och nu får vi sen om det ens blir någon insemination i april eftersom jag ska iväg med jobbet...så det blir nog inget barn för mig 2011 - det hade jag KALLT räknat med!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Det är bra att det händer någonting. Ett steg på väg.

    Jag hoppas att du blir gravid i år.

    Vad bra att du hittade kameran.

    SvaraRadera
  3. Tack för dina lyckönskningar Dina =)

    SvaraRadera
  4. Hejdu! Tack för påhälsningen hos mig :0) Jag ser oxå fram emot morgonsoffan!! Även om det innebär att jag får ställa klockan okristligt tidigt... Runt sjutiden trodde hon, men vem vet (om jag får låna dit tnamn en stund!)

    Jag skulle vilja påstå att man blir inte bättre på att vänta, men man bliv mer van...

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera