onsdag 28 mars 2012

Den braiga gårdagen och den konstiga dagen

Igår var verkligen en toppendag! MT var hyfsat glad hela dagen, jag hade FL-mammor över på fika och hon sov sig igenom alltihopa =) Dessutom somnade hon liggandes i sitt babynest! Alltså, jag vaggade henne inte till sömns, seger! Under promenaden till affären vaknade hon (som vanligt) i vagnen och vart ledsen. Så jag testade att sätta henne i sjalen, det har inte fungerat alls tidigare, men nu gick det! Två gånger! Hon somnade i den.
Sedan höll hon sig nöjd och glad hela dagen. Jag hade skickat hem mamma-mor för att sova hemma och natten gick också bra. Hon vaknade som vanligt med 2,5-3 timmars mellanrum, men somnade om hyfsat fort efter amning och blöjbyte. Vi sov till sju!

Hon har dessutom börjat försöka ta i saker. Jag har ett babygym från IKEA (samma som i Tele2-reklamen ni vet, "Wheres dady? In the Samsung phoone!!"), på sidorna sitter saker man kan snurra på och hon är väldigt förtjust i den som är röd och gul. Igår lyckades hon dunka till den flera gånger så den snurrade. Hon såg lika fashinerad ut varje gång =)

Dagen idag har varit lite konstig, men väldigt vilsam. Hon har typ sovit hela dagen. Kanske varit vaken någon timme vid 2-3 tillfällen, men i övrigt bara sovit, ätit och blivit bytt på. Ja, vi har badat också, för hon började lukta lite skumt av kräk och annat skoj. Nu sover hon igen... Vi får la se hur natten blir, om hon tänker vara vaken hela tiden. Jag går nog och lägger mig ganska tidigt om hon fortsätter så här. För säkerhets skull. Så jag kan kliva upp med ett leende (NOT =)) klockan tre om det krävs.

Mamma har beordrats sova hemma i natt också, TVÅ nätter själv =) Utmaning. Vi får se hur det går. Meddelar imorgon.

3 kommentarer:

  1. Så häääärligt att läsa!!! =)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Härligt med två bra dagar!! Lycka till med nattsömnen! :]
    kraam

    SvaraRadera