söndag 25 mars 2012

Hejhå...

...vad jag är dålig på att skriva nu. Och då har mamma varit ledig med oss hela veckan.

Ska försöka bättra mig framöver =)

Det går bättre och bättre, tycker jag iaf tills jag läser andra nyföddhetsbloggar och inlägg i de BF-trådar jag hängt i på FL. Då verkar alla ha mönsterbebisar som är glada, sover och trivs i sitt babygym. Alla är over the moon lyckliga och aldrig någonsin frustrerade när bebisen inte sover och bara skriker.

Måste sluta läsa. För MT är ju som sagt ingen mönsterbebis. Hon är världens bästa bebis för mig, för hon är MIN bebis. Hon är sötast i världen när hon ler eller gör underbara miner. Jag älskar henne. Men hon sover sisådär och är gråtig och gnällig en stor del av vakentiden under eftermiddagar och kvällar. Men både jag och mamma har lärt oss hantera det bättre, vi vet ungefär vad som fungerar för att lugna henne. Den förhatliga hickan botas bäst med amning.

När MT är ledsen hela tiden så får jag för mig att jag är världens sämsta mamma. Uppenbarligen kan ju alla andra hålla sina bebisar glada och nöjda. Nu vet jag ju egentligen att det inte är sant. Att antingen har bloggarna och folket på FL den samlade skaran extremt lättsamma bebisar i Sverige idag, eller så förskönar de när de skriver.

Nåja, JAG tycker iaf att det går bättre! Hon är glad på förmiddagarna =) Sover hyfsat på nätterna även om hon fortfarande vill äta lite för tätt för att jag ska få någon kvalitetssömn, men det går lättare att hantera nu. Det är som att jag vant mig vid det här nya sömnmönstret.

Hon gillar fortfarande inte att vara vaken någon annanstans än i famnen för det mesta, så barnvagnsprommenader och fikor får gå fort och tajmas bra =) Blir bättre när hon accepterar Babybjörn-selen. Vi håller på och skolar in henne, även om det inte går toppen än så länge =)

Igår var vi på landet och hon blev så övergullad av alla människor att hon var nära nog hysterisk när vi kom hem.Vart nog lite mycket intryck. Men vi ska hänga där en hel del i sommar, så det är bara att vänja henne vid det =)

Ny vecka.

BVC imorgon för att utröna om de miljoner utlsag hon fått på hals, nacke och i ansiktet är hormonprickar eller om hon är allergisk mot något...

3 kommentarer:

  1. Läs INTE FL!!! Det har jag slutat med för längen sen - folk är så jäkla duktiga och snabba på att döma! Det är solklart att de förskönar!!! Sen tror jag överlag att folk inte riktigt vill berätta att det inte är så lätt eftersom man tror att man då framstår som en dålig förälder... Huvudsaken är ju faktiskt att MT är DIN mönsterbebis och inget i världen kan förändra den saken!! Ni lär er tillsammans - hon vet ju inte hur saker och ting fungerar!!! Hon är helt ny! Kämpa på - jag är helt övertygad om att det bara blir bättre och bättre ju mer ni lär känna varandra!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det tror jag också! Längtar tills jag kan komma och hälsa på!

      Kraam!

      Radera
  2. Många förskönar det de skriver. Jag har nog inte heller skrivit om allt jobbigt. Tycker du är otroligt stark och beundrar dig!! När jag läser runt på FL så möts man ofta av alla mönsterbebisar, men jag tror många gånger att så inte är fallet. Vår son är det bästa vi har och vi älskar honomöver allt annat. Men OJ vad jobbigt det kan vara emellanåt, skrikiga dagar då inget passar, sömnlösa nätter, magont, kräkningar osv..... Tycker att det blivit bättre med vissa saker sedan han blev ett par månader, tex nattsömnen. Andra saker är fortfarande jobbiga.

    Hoppas det blir lite lättare för er så småningom.
    Kram

    SvaraRadera