onsdag 30 maj 2012

Jävla rutiner

Jo, jag fick ju så hem mina böcker, Barnaboken och The contented little baby book. Satte ett preliminärt schema och sedan bröt helvetet ut... Eller inte riktigt kanske. Men MT har inte strulat så här mycket på evighet. Hon vaknar och ammar TRE gånger per natt istället för en eller två som förut. Hon sover skit på dagarna. Är supertrött och gnällig hela tiden. Jomensåatt. Det gick ju fint det där. Jag gjorde det värre.

Så nu tar jag paus från scheman, läser på lite bättre och sätter igång igen när hon fyllt fyra månader.

Min bebis är uppenbarligen inte den lättpåverkade. Men det visste jag ju å andra sidan redan innan.

Första dagen utan schema alltså. Jag skriver upp vad hon gör och hur hon sover i några veckor nu så får vi se.

Sedan händer det mirakel i världen. Ett plus där inget borde kunna komma av sig självt. Jag ber för detta lilla frö och dess föräldrar att det får gå bra den här gången. Det är dom värda allihopa.

6 kommentarer:

  1. Ett STORT lycka till till dig med allt! Hittade hit via Mamma Viljas blogg, tror jag att det var..
    Jag är ensamstående men dock inte så frivilligt, blev lämnad då min son var 3 veckor gammal och pappan finns inte i vårt liv alls. Jättetrist men vi klagar inte, vi klarar oss bättre utan honom tror jag ;O)
    Härlig blogg du har!
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du hittat hit! Vilken sitts du hamnat i. Bra kämpat måste jag säga!

      Radera
  2. usch men gumman va trist
    hoppas du hittar kraft att läsa lite mer och ta tag i det hela igen lite senare

    /Natalie

    SvaraRadera
    Svar
    1. =)Har nog inte läst på tillräckligt. Nya tag om några veckor. Då tar jag hjälp av mamma också!

      Radera
  3. Lugn lugn, rutinerna kommer! Jag minns att jag också var superirriterad och stressad över avsaknaden av rutiner när Mini var så där liten. Och över att inte enkelt kunna söva mitt eget barn. Jag prövade än det ena än det andra, men det var tiden som avgjorde. Mitt bästa tips är dock att de oftast behöver sova mer än man tror. När jag knäckt den nöten blev livet enklare.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack Mamma Vilja. Har faktiskt inte läst din blogg tidigare, vad roligt att läsa om er!

    SvaraRadera