lördag 12 maj 2012

Tja

Inte så mycket spännande att skriva idag.

MT ligger på nya, bästisstället att sova, i vagnen på balkongen. Hon har börjat krångla när jag är ute och rör mig (typ fikar eller promenerar). Då vill hon inte alls sova. Vilket leder till att hon sover alldeles för lite på dagen och blir alldeles övertrött och grinig.

MEN nu har hon haft TVÅ nätter när hon bara ammat en gång! Tjoho!

Och igår gick jag med henne i babybjörnen i säkert 45 minuter utan protester, vänd mot mig också!

Känslomässigt är det bättre, jag har fortfarande inte kommit dit att jag är saligt kär, men jag är glad och känslorna växer. Några månader till så är jag nog där i sjunde himlen med de andra mammorna.

Hon utvecklas hela tiden (såklart =)) och "pratar", ler och skrattar tom ibland. Hon är inte jättebra på att lyfta huvudet om hon ligger på mage, men det beror nog mest på att hon avskyr att ligga på mage. Alltså blir det inte så mycket tid i den positionen... Hon har börjat hitta sina händer mer och mer även om hon inte riktigt verkat hajja grejen med dem än. Lyckas hon få tag på nåt är det mest av en slump tror jag. Men kul att se när det händer grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar