söndag 20 maj 2012

Långhelg

Ja långhelgen har spenderats först med min pappa med familj som kom på besök! Mycket roligt. Dom har inte sett MT sedan dom var här sist och då var hon bara en vecka gammal. Nu är hon ju stora tjejen =) Idag skrattade hon igen! Och hon lägger sig på sidan nu och rullar tillbaka på rygg. Om det inte var för armen som är ivägen skulle hon nog rulla hela vägen till mage. Hon hittar sina händer ibland och stirrar skelögt på dem (ser väldigt roligt ut). Hon försöker gripa saker, även om hon inte lyckas så bra än.

Fredagen och lördagen var vi på landet för första gången. Det är alltid väldigt mycket folk där och MT vart rätt slut av all uppmärksamhet. Även om hon tyckte det var roligt när hon var nyvilad. Men natten gick verkligen inte så bra. Jag antar att allt var lite konstigt. Så jag är faktiskt fortfarande trött =) Inte så van vid riktigt strulnätter längre.

Idag har vi varit ute på promenad med en annan singelmamma, det gick toppen! MT vaknade två gånger men nöjde sig i BabyBjörnen! (Halleluja!) På hemvägen somnade hon till och med i den.
Jag är friiii! Ok, lite överdrift kanske, men det känns lite så. Att jag inte behöver anpassa hela dagen efter hennes sovtider. Inte få en klump i magen om hon börjar vakna till när vi är ute och rör på oss.

Nu ska jag nog investera i en Ergobaby också, så hon får bytas av lite. Den kan man dessutom bära henne i längre, alltså tills hon blir äldre och tyngre.

oj... nu vaknade hon

2 kommentarer:

  1. Så skönt att vara mer fri! Hurra för alla framsteg :-)

    SvaraRadera