tisdag 15 maj 2012

Nappvägran

Jo, hon vägrar ju napp (också). En bestämd dam jag fått. Grejen är att hon skulle behöva den. Hon har börjat vakna typ 3-4 på morgonen och försöker snutta på händerna men det är tydligen inte bra. Så hon ligger halvvaken och gnökar och bökar och försöker snutta... MT sover dåligt, mamma sover dåligt...

Jag har provat så sjukt många olika nappar. Nu har jag googlat runt lite till och hittat någon sort som heter Pigeon och en från något märke som heter NUK som jag inte testat. Får väl pallra mig iväg till Barnens Hus för ytterligare inköp. Måste ha köpt nappar för typ 600 spänn vid det här laget. ALLA är totalratade.

Vi skulle behöva det bägge två...

Jag hoppades i det längsta att hon skulle hitta tummen istället (jag var själv tumsugare) men det verkar inte så. Nu kan hon rent fysiskt få till det, gripreflexen har gett sig tillräckligt. Men när jag hjälper till och petar in tummen grimaserar hon bara och drar ut den snabbt som tusan.

Snälla lilla fisan, kan du inte ta napp!!?? (och gilla bilbarnstolen, och vagnen, och selen...)

4 kommentarer:

  1. Det är samma här, Aron totalvägrar napp och jag har snart provat alla märken (inte NUK, än...tänkte prova den också.). Så trist när det vägras, för det verkar vara en bra tröst att ta till, istället för bröstet.

    Lycka till i jakten på den godkända nappen :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klara tog nappen direkt och det är jag glad för!! :) Nu hoppas jag att du hittar en napp som MT också kan godta!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera
  3. Hanna tvåbarnsmorsa19 maj 2012 kl. 13:51

    Har skrivit här förr och gör det igen, googla på high needed babies eller överlevnadsbarn så kanske du får en aha-upplevelse. Min dotter var som din, ville inget, idag är hon 2 år och minnena från den första tiden börjar blekna tills hennes lillasyster gjorde entré och är likadan. Angående napp så ger jag dig ett politiskt inkorrekt råd att göra lite sockervatten (0,5 dl vatten (kokt)+ 0,5 msk socker) och doppa nappen i vattnet så kommer hon nog suga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag läst en tråd på FL och tycker nog inte att MT är ett "överlevnadsbarn"... Shit vad folk har det jobbigt! Liv gillar ju att ligga själv på filt om man pratar med henne. Hon köper babysittern hyfsat länge om hon ser mig. Hon sover i egen säng och kan sova själv. Jag tror mest hon vi "upp och se" och därför inte gillar liggvagnen... Selen och bilstolen är nog tråkiga för att hon sitter fast och inte kan sprattla som hon vill... Får se hur det utvecklar sig =) Men i jämförelse med de där barnen är hon ju "lätt" =)

      Radera