tisdag 8 maj 2012

Sova sängsängsäng

Japp, inatt har sov MT från 21.20 (lite sent kanske hon blev övertrött, hon åt vid åtta sista gången) till 02.30, hon åt och somnade om direkt. Vaknade 05.10 av att hon började låta men vi låg kvar i sängen till 06.20! En hel natt med bara EN amning! Om jag bara lärde mig sova igenom det värsta gnökandet på morgonkvisten så skulle det här vara en dröm!

Tjohoo! Fler sådana nätter!

Idag har jag tid hos BUP för att prata lite om deppigheten, men sedan 1,5 vecka känns det mycket bättre... Så lite onödigt kanske. Men jag ska iaf gå dit den här gången och stämma av lite och kanske få lite tips och råd om den skulle slå till igen.

MT utvecklas i rasande takt just nu. Hon testar alla möjliga ljud, ler jättemycket, "snackar" med en, kan hålla upp huvudet kanske 10 sekunder om hon ligger på mage (inte så himla lätt om man har världens längsta och smalaste hals) och har börjat upptäcka sina händer. Hon ser väldigt rolig ut när hon får syn på dem. Eftersom hon har så korta armar så hamnar händer ganska nära hennes ansikte vilket resulterar i att hon skelar som en galning när hon ska titta på dem =)

Hon köper BabyBjörn-selen hyfsat nu, liksom barnvagnen. Även om jag fortfarande få planera mina dagar efter hur hon sover (sover=promenad/fika/lunch på stan). Däremot HATAR hon fortfarande babyskyddet. Så bilåkande är en plåga med en närmast hysterisk MT i bilen. Jag hoppas verkligen hon vänjer sig för i augusti ska jag på bröllop på västkusten och 6 timmar i bil med en hysterisk bebis verkar inte jätteskoj...

Dagarna flyter på bra, vi har hittat en rytm och jag får ganska mycket gjort hemma. Fixar lite med lägenheten, tvättar, städar och lagar mat när MT sover. Funkar bra.

Ska snart börja ta tag i renoverandet av köket och MTs rum, så då kommer mer bilder!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att ni har börjat få in en rytm. :)

    Kraaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. ah härligt härligt
    duktig tjej oxå som kan lyfta huvudet så länge

    SvaraRadera