söndag 13 maj 2012

Vilken dag (och natt)

Ja, inte har det varit den bästa av dagar inte.

MT vaknade 23.30 första gången inatt. Sedan var det mer eller mindre stök och bök fram till 05.30 då min lilla solstråle (lite mindre klart skinande i mina ögon just då) bestämde att nu var det morgon. Mamma hade sovit ungefär lika mycket som MT, dvs inte så många timmar totalt. Sedan har dagen fortsatt i samma tema. Hon som oftast sover minst ett tvåtimmarspass, gärna två, per dag sover bara 30-40 minuter åt gången för att sedan vara vaken 2-2,5 timme igen.

Man kan väl konstatera att jag inte varit världens mest sprudlande och roliga mamma idag. Och MT har inte varit så mycket gladare hon. Nu sover hon iaf... Får väl se om det är för natten eller om det blir några uppvak innan kvällen är slut. Hon borde vara heeeeeeeeelt färdig. Hon har väl sovit typ 9-10 timmar totalt på ett dygn. Hon som mår finast när hon sovit typ 15-16.

Så nu har mamsen bestämt sig. Nu blir det R.U.T.I.N.E.R.

Eller, jag ska ge det ett ärligt försök iaf.

Så böcker är beställda.

Anna Wahlgrens Barnaboken och Gina Fords The new contented little baby book (tack för tipset Mathilda)... Ser fram emot det med spänning =)

4 kommentarer:

  1. Jaaaaa you go!!!!!!
    Du kommer inte att ångra dig, Barnaboken är guds gåva till trötta småbarnsföräldrar. Hör av dig om du behöver guidning, jag hjälper dig jätte gärna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att det är du Natalie =)

      Jag hör garanterat av mig om hjälp!

      Radera
  2. Kompisar till mig har också rekommenderat Barnaboken men jag vågar knappt berätta det - Anna Wahlgren är något kontroversiell...men jag har redan läst ganska mycket i den och jag kommer att köra enl boken! Lycka till!!

    SvaraRadera